رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر ما در حوزه گسترش و ترویج رشته پهلوانی و زورخانه‌ای به یک جهش 300 درصدی در استان اردبیل دست یافتیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد شهبازعلیزاده در جریان برگزاری مسابقات پهلوانی و قهرمانی زورخانه‌ای امیدهای کشور در اردبیل اظهار کرد: ما با میزبانی اولین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی امیدهای کشور که با حضور ورزشکارانی از 25 استان کشور برگزار شد شاهد نمایش توانمندی ورزشکاران این رشته در سه بخش زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی بودیم.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: ورزشکاران این رشته با توسل به ائمه اطهار(ع) و اهتمام به روحیه جوانمردی و مردانگی و در عین حال رعایت ادب و احترام بزرگان سعی می‌کنند تا در میادین مختلف سیره پاک علی ابن ابیطالب (ع) را به نمایش بگذارند.
شهبازعلیزاده یاد و نام شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و بیان کرد: این شهدا در حقیقت پهلوانان و قهرمانان حقیقی میهن اسلامی هستند که با تقدیم شیرین‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه خود برای میهن اسلامی افتخار آفریدند.
وی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل در سه سال اخیر توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را به شایستگی شاهد هستیم، تصریح کرد: استان اردبیل در سالجاری در توسعه و ترویج رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را به دست آورده و در این مسیر گام‌های جدی و اساسی برداشته است.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل افزود: ما در این استان در سال‌های اخیر با ارزیابی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که یک رشد و جهش 300 درصدی را در توسعه و ترویج ورزش پهلوانی و قهرمانی در استان اردبیل به نظاره نشستیم.
شهبازعلیزاده از تجهیز و نوسازی تمام زورخانه‌های استان در سه سال اخیر خبر داد و گفت: با همکاری و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به زودی زورخانه خلخال افتتاح خواهد شد.
وی افزود: ما نگاه علمی را با همکاری دانشگاه‌ها در توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دنبال می‌کنیم به طوری که اولین دوره مسابقات دانشگاه‌های علمی – کاربردی را با مشارکت دانشجویان در اردبیل برگزار کردیم.
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل ادامه داد: ما با بهره‌گیری از نظرات و تجربیات کارشناسان، متخصصان و اساتید دانشگاه‌ها سعی می‌کنیم درر توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای و قهرمانی به شکل درست و صحیح عمل کنیم.
شهبازعلیزاده تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در این رشته ورزشی ما آمادگی میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی را در این رشته داریم و رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی قول مساعد داده تا در سال آینده مسابقاتی را در این سطح میزبان باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.