مجتبی جوهری روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: برای شرکت در این رقابت ها تاکنون 23 کشور از سراسر جهان اعلام آمادگی کرده اند که کشورهای آلمان، روسیه، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، اکراین، بلاروس، عراق، لیتوانی، نپال، اوگاندا و زیمباوه از جمله آنهاست.
وی با بیان اینکه خاستگاه ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران است، اضافه کرد: برای همین محل فدراسیون جهانی این رشته نیز در تهران بوده و و رییس جهانی آن هم ایرانی است.
او با اشاره به اینکه ایران در ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای در دنیا رتبه اول را دارد، بیان کرد: تاکنون 70 کشوردنیا عضو فدراسیون جهانی این رشته ورزشی شده اند.
جوهری با بیان اینکه امسال برای ساماندهی ورزشکاران اقدام به راه اندازی سامانه ویژه شده است، اضافه کرد: تاکنون حدود 10 هزار ورزشکار در کشور در این سامانه ثبت اطلاعات کرده اند و پیش بینی می شود تا آخر سال این رقم به 2 برابر افزایش یابد.
وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات متولیان ورزش و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ‌ای استان اردبیل اظهار داشت: اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور در اردبیل با نظم و درسطح بالایی برگزار می شود.
وی بیان کرد: با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب و خوب ورزشی در این استان می توان مسابقات بین المللی و جهانی به میزبانی اردبیل برگزار کرد.
اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور با شرکت 400 ورزشکار از سراسر کشور در سه رشته تیمی زورخانه ای ، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.