دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید 2 دستگاه آمبولانس بنز و تجهیزات پزشکی آن 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با خرید این خودروها مجموع آمبولانس های در اختیار دانشکده به 14 دستگاه افزایش یافت، گفت: آمبولانس های خریداری شده مجهز به آخرین تکنولوژی بکار گرفته شده روز است که در پایگاه های امداد جاده ای شهرهای کلور و هشجین بکار گرفته خواهند شد.
او اظهار داشت: 13 مرکز بهداشتی و درمانی و 63 خانه بهداشت روستایی با بهره مندی از 30 عضو تیم سلامت شامل 17 پزشک و 13 ماما در ارائه خدمات سلامت حوزه روستایی فعالیت دارند و تمام درمانگاه های مراکز بخش ها و دهستان ها از وجود پزشک مستقر بهره می برند.
وی همچنین از افزایش 40 درصدی اعتبارات دانشکده علوم پزشکی در سال جاری و پس از استقلال از دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان خبرداد و افزود: با افزایش اعتبارات زمینه برای افزایش خدمات بهداشتی و سلامت فراهم شد.
شکارچی با بیان اینکه در نیمه اول امسال 40 میلیارد ریال برای معاینه ، درمان و ارائه خدمات سلامت حوزه روستایی شهرستان هزینه شد، گفت: این کار منجر به ارتقای سطح سلامت افراد در سنین مختلف در محیط های روستایی منطقه شد.
وی همچنین با اشاره اینکه تمام جمعیت این شهرستان زیرپوشش طرح یکپارچه سلامت سیب بوده و از انواع خدمات سلامت پیش بینی شده این طرح بهره می برند، گفت: در یک سال گذشته یک میلیون و 700 هزار خدمت سلامت به مردم این منطقه ارائه شد.
وی بیان کرد: گروه های جمعیتی از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت خدمات نوین سلامت و بسته های مراقبت سلامت را در مراکز بهداشتی روستایی و شهری دریافت می کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.