به گزارش ایرنا، دکتر مرتضی ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی روز سه شنبه در این نشست گفت: به علت عدم توانایی انسانها در معرفی هویت و اصالت خود امروز ترور و تروریسم در جهان افزایش یافته است.
وی ترساندن و ایجاد رعب و وحشت در منطقه را از جمله اهداف ترور و تروریسم برشمرد و افزود: حامیان این عمل غیر انسانی با گسترش ترور و تروریسم می خواهند بر ملت ها تسلط داشته باشند.
وی اسرائیل، کشورهای غربی، عربستان و به ویژه آمریکا را حامیان تروریسم در دنیا دانست و اظهار داشت: شناسایی عوامل اصلی و پشت پرده ترور و تروریسم ضروری است.
ابراهیمی گفت: قره باغ مختص جمهوری آذربایجان نیست بلکه متعلق به همه انسانهای آزاده و عدالت خواه است و همه باید برای آزادی آن تلاش کنند.
این استاد دانشگاه برگزاری همایش های گوناگون در نقاط مختلف، توجیه و آگاه کردن مردم منطقه ، جهان و پایبند بودن کشورها به کنوانسیون و پیمان های بین المللی را در رهایی و آزادی قره باغ از اشغال ضروری دانست.
وی با بیان اینکه اگر ترور و ترویسم گسترش یابد هیچ کشور در جهان در امان نخواهد بود، افزود: بدترین نوع ترور و تروریسم اشغال است.
دراین نشست روشن احمدلی، آکف نقی و تنی چند از محققین جمهوری آذربایجان پیرامون موضوع تروریسم و نیز اشغال قره باغ کو هستانی سخنرانی کردند.
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.