به گزارش ایرنا،بهروز ندایی روز سه شنبه در جلسه کار گروه تخصصی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: برخی شرکت های تعاونی زمین های مسیر اردبیل -سرعین برای احداث مجتمع های گردشگری تملک کردند که ضروری است مورد بررسی قرا گیرد .
وی اظهارداشت: تملک اراضی در این مسیر ها با کاربری کشاورزی برای احداث مکان های گردشگری بدون اطلاع از ضوابط از سوی شرکت های تعاونی ادارات غیرقانونی است .
ندایی با بیان اینکه این مسیر ها مسیر حیاتی و توسعه استان است افزود: شرکت های تعاونی ادارات در تملک این زمین ها دقت کنند تا مشکلاتی برای اعضای تعاونی ها بوجود نیاید.
وی گفت: کل مسیر اردبیل-سرعین 17 کیلومتر است که 47 درصد آن مربوط به اراضی ملی است و ادعای تملک 60 درصد این اراضی از سوی تعاونی ها غیر ممکن است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل زیباسازی و ساماندهی مجتمع های بین راهی را یادآور شد و گفت: زیباسازی رستوران ها و مجتمع های بین ر اهی در مسیرهای اردبیل-سرعین ،اردبیل- سرچم و اردبیل-آستارا مدنظر قرارگرفته و لازم است در قالب طرح مطرح و مصوب شود .
وی احداث بزرگراه ها را در رونق گردشگری استان ضروری دانست و گفت:اصلاح جاده ها ، احداث بزرگراه ها و تکمیل راه آهن اردبیل از جمله طرح هایی هستند که در رونق گردشگری استان موثر خواهند بود .
در این جلسه فرایند زیباسازی و نماسازی واحدهای پذیرایی بین راهی ،21 مورد بسته سرمایه گذاری گردشگری و تعدادی از پیشنهادهای متقاضیان سرمایه گذاری بررسی و مصوب شد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.