به گزارش ایرنا ، محمد قربانی روز سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران خلخال افزود: بر اساس اعلام نظریه کارشناسان پلیس راه استان اردبیل ، دلیل اصلی بیشتر حوادث منجر به فوت سرنشینان خودروها عامل انسانی است.
او گفت: از جمله این عوامل سرعت غیرمجاز ، خواب آلودگی ، خستگی ، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به مقابل هنگام رانندگی بوده است.
وی از تلاش برای ارتقای ایمنی راه های ارتباطی منطقه در سال های اخیر از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خبر داد و افزود: برای لکه گیری آسفالت جاده های منطقه با بکارگیری 2 هزار و 200 تن آسفالت ، 6 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شد.
او با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی راه های ارتباطی شهرستان تاکنون بیش از 13 هزار علایم راهنمایی و هشدار دهنده ایمنی نصب شد ، اظهار داشت: نیمه اول امسال نیز 108 تابلوی جدید اعلام مسیر نصب ، 198 تابلوی علایم هشدار دهنده نیز تعمیر و بازسازی شده و همچنین 30 چراغ چشمک زن ، 2 کیلومتر گاردریل جدید نصب و چهار هزار و 200 متر گاردریل نیز تعمیر و بازسازی شد.
وی همچنین از افتتاح فاز اول پروژه روشنایی جاده خلخال به اسالم در منطقه مه گیر گردنه الماس خبر داد و گفت: با توجه به بارش های مداوم در طول مسیرهای مه گیر منتهی به استان گیلان امسال آسفالت این مسیرها خط کشی شد.
قربانی با اشاره به خسارت وارده از جانب بارندگی ها و جاری شدن سیل در روزهای اخیر به جاده های خلخال اظهار داشت: برای جبران خسارات ناشی از سیل و رانش راه های آسیب دیده 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قربانی گفت: برغم محدودیت های اعتباری با استفاده از امکانات موجود راهداری در نیمه نخست امسال 70 پیچ خطرناک در راه های ارتباطی اصلی و فرعی منطقه حذف و یا اصلاح شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.