به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی موسسان مدیران مدارس غیردولتی افزود: در حال حاضر 660 دانش آموز دختر و پسر در 14 مدرسه مقاطع ابتدایی ، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه غیردولتی در حال تحصیل هستند که این تعداد نسبت به 500 دانش آموز سال گذشته این مدارس 160 نفر بیشتر شده است.
وی گفت: افزایش میزان فعالیت مدارس غیردولتی در این منطقه علاوه بر افزایش تعداد دانش آموزان ، منجر به ارتقای سطح اشتغال در این مدارس شده و در حالی که در سال گذشته مجموع افراد بکار گرفته شده در این مدارس 139 نفر بوده این تعداد به 199 نفر در سال تحصیلی جاری رسیده است.
وی از تلاش برای ارتقای سطح کیفی فضاهای آموزشی غیردولتی فعال در تحصیل دانش آموزان خبرداد و گفت: در این راستا امسال ساختمان یک مدرسه طبقاتی غیردولتی افتتاح و در اختیار تحصیل دانش آموزان قرار گرفت.
بیرامی افزود: در کنار افزایش مدارس و دانش آموزان غیردولتی فعالیت آموزشگاه های زبان بخش خصوصی در این منطقه کم شده و 16 موسسه زیان های خارجی به هفت موسسه کاهش یافته است.
فریدون بابایی ، فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز ددر این جلسه فعالیت مدارس غیر دولتی را زمینه ای برای ایجاد فضای سالم رقابتی در بین دانش آموزان مدارس دولتی و بخش خصوصی ذکر کرد.
برخی مدیران مدارس غیردولتی خلخال هم زیان ده بودن این گونه مدارس بدلیل پایین بودن تعداد دانش آموزان را از جمله مشکلات ادامه فعالیت خود اعلام و دلیل این امر را درآمد پایین مردم منطقه و استقبال کم مردم از این مدارس در مقایسه با مدارس سایر مناطق استان برشمردند.
آنها خواستار تشکیل شورای سیاست گذاری مدارس غیردولتی در خلخال و تشکیل جلسات ماهانه این شورا برای بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی در امر آموزش شدند.
در سال تحصیلی جاری بیش از 11 هزار و 500 دانش آموز در 120 مدرسه دولتی و غیردولتی منطقه آموزش و پرورش خلخال مشغول به تحصیل هستند و سهم مدارس غیردولتی از تعداد کل دانش آموزان 660 نفر است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.