به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی روز سه شنبه در بازدید از زندان جدید خلخال افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان های استان نیز در دستور کار تشکیلات قضایی بوده و با کم شدن جمعیت کیفری زندان ها تبعات اجتماعی این کار در جامعه بمراتب کاهش خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه زندان حاصل بی توجهی به مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: بخش اعظمی از معضلات منتهی به زندان از جمله مشکلات اجتماعی ، مسائل اخلاقی و مالی ناشی از درست عمل نکردن مسئولان امر به وظایف ذاتی خود در قبال مسائل اجتماعی است.
او با بیان اینکه نظارت بر امور و حیطه وظایف مسئولان و مدیران اجرایی در اولویت تشکیلات قضایی کشور قرار دارد، گفت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی منجر به زندان نتیجه انجام ندادن درست مقررات و اجرای اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی توسط مسئولان ذی ربط است.
حجت الاسلام قاصدی افزود: بی توجهی به مسائل اجتماعی از سوی مسئولان مورد بازخواست قرار می گیرد و بهره مندی مردم از حقوق عامه و حقه خود منجر به کاهش جمعیت زندان خواهد شد.
رییس کل دادگستری استان اردبیل حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری مشروع و سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و اشتغال زا و رفع موانع سرمایه گذاری را از جمله اولویت های کاری دستگاه قضایی استان در زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد.
او دفع و دفن غیر بهداشتی و انباشت سطح وسیعی از زباله های خلخال در مجاورت این شهر را نمونه ای از بی توجهی مسئولان امر به مسائل اجتماعی برشمرد و گفت: در صورتی که شهردار و اعضای شورای اسلامی به اصلاح وضع فعلی اقدامی نکنند، دستگاه قضایی شهرستان از جمله دادستان و رییس دادگستری اقدام قانونی را در این خصوص انجام خواهند داد.
وی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی زندان جدید خلخال افزود: با راه اندازی این محل بسیاری از مشکلات مربوط به طبقه بندی زندانیان ، جدا سازی محکومان از متهمان و بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود فضا در زندان قبلی با انتقال زندان قدیم به زندان جدید برطرف و زمینه اصلاح و تربیت زندانیان در مکانی مناسب فراهم شد.
مهدی مهدی زاده ، رییس زندان خلخال نیز در این بازدید با بیان اینکه زندان جدید هنوز بصورت رسمی افتتاح نشده گفت: بهره برداری از این زندان با انتقال زندانیان از زندان قدیم به این محل از 11 مهر امسال آغاز شده و با انجام این کار زمینه برای انجام اقدامات اصلاح و تربیت و مهارت آموزی زندانیان در حین حبس در کارگاه های فنی و حرفه ای فراهم شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.