مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: 34 مرکز کانون به صورت ثابت و در قالب کتابخانه‌های سیار به گروه سنی کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، زعفر احدزاده در مراسم آغاز بکار جشنواره قصه‌گوئی شهرهای مرکزی استان اردبیل اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایگاه اصلی برای ارتقای توانمندی فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان است که قطعا نقش الگوئی موثر در مسیر پرورش خلاقیت و مرحله آفرینندگی کودکان ایفا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در کانون تلاش می‌کنند تا در کنار سایر نهادهای فرهنگی و هنری به صورت ویژه رای گروه سنی کودک و نوجوان خدمات شایسته‌ای را ارائه کنند که قطعا این برنامه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه مهارت آنها نقش بسزایی دارد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: در راس این برنامه‌ها آموزش مهارت زندگی برای کودکان و نوجوانان به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه است که در این زمینه شعار کانون نیز برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها در این راستاست.
احدزاده به فعالیت 34 مرکز کانون در سطح استان اشاره کرد و افزود: 24 مرکز ثابت فرهنگی و هنری در شهرها و حتی بخش‌ها و مناطق محروم به کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌کنند و در کنار آن سه کانون زبان ملی ایران به شکل استاندارد به هموطنان و علاقمندان ارائه خدمات کرده و ما در قالب کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری و کتابخانه پستی در خدمت کودکان و نوجوانان هستیم.
وی ادامه داد: ما در گروه سنی آموزش عمومی برای کودکان که سن ابتدائی است آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان هستیم که قطعا از بین 300 هزار نفر کودک و نوجوان توان ارائه خدمات به علاقمندان واقعی را داریم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل تصریح کرد: با شناسایی توانمندی کودکان و نوجوانان سعی می‌کنیم برنامه‌های متعددی را تا رسیدن به مرحله خلاقیت و آفرینندگی آنها انجام دهیم که در همین راستا برنامه‌های متعددی در هفته کودک که از 14 مهرماه شروع شده و تا 20 مهرماه ادامه دارد در دستور کار اجراست.
احدزاده به رسمیت شناختن حقوق کودک و توجه به توسعه برنامه‌های فرهنگی را در گروه سنی کودک و نوجوان بسیار ضروری دانست و بیان کرد: یونسکو بر آموزش مهارت‌های دهگانه زندگی تاکید دارد که امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و نهاد رسمی آموزش و پرروش بتوانیم این مهارت‌ها را به کودکان و نوجوانان خود آموزش دهیم.
وی ادامه داد: در این مسیر تلاش ببر کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به رشد خلاقیت و آفرینندگی و همچنین ارتقای مهارت آموزه‌های دینی و آشنایی با حقوق کودکان است که به یقین در این هفته باید چنین مسایلی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با تاکید بر حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی در قالب آموزش‌های کاربردی برای کودکان و نوجوانان در کنار توجه خانواده‌ها، اظهار کرد: ما معتقدیم کودکان باید در قالب بازی بسیاری از مفاهیم را نظیر تعمل با دیگران، صلح و آرامش و رفتار منطقی را یاد بگیرند.
احدزاده با تاکید بر اصل راهبردی کودک، رسانه و ارتباطات بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم برای نسل آینده بهترین و پاک‌ترین فضای رسانه‌ای و فضای آموزشی را در این زمینه مهیا کنیم تا کودکان و نوجوانان از اطلاعات صحیح و مفید استفاده کنند.
وی تاکید بر سلامت و ایمنی کودکان را با رعایت اصل بهداشت روانی و تندرستی کودکان به همراه تقویت مهارت‌های تخصصی، توجه به نیازهای کودکان به ویژه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیت کانون را می‌توان در حوزه کتاب و کتابخوانی تعریف کرد که به مناسبت هفته کودک عضویت کودکان و نوجوانان در کانون و استفاده از فعالیت‌های این حوزه رایگان خواهد بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.