به گزارش ایرنا ، ولی قاسمی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی افزود: تخصیص سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها، موجب تحقق اهداف و چشم اندازهای این نهاد فرهنگی می شود.
او با اشاره به فعالیت 10 باب کتابخانه عمومی در مرکز شهرستان و بخش های تابعه برحمایت همه جانبه شهرداری ها از این نهاد تاثیرگذار تاکید کرد.
قاسمی اظهار داشت: تربیت انسان های فرهیخته و باسواد نیاز جامعه امروز است و نهادهای مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با تدوین برنامه های کتابخوانی برای ارتقای سرانه مطالعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه نهادینه کردن مطالعه باید از دوران کودکی آغاز شود، افزود: در این میان والدین باید با برنامه ریزهای لازم، زمینه مطالعات غیر درسی کودکان را فراهم نمایند و از منابع عظیم کتاب درکتابخانه های عمومی بهره برداری کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به توسعه کتابخانه های عمومی در سال های اخیر گفت: اقدامات قابل توجهی در راستای تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز کتابخانه ای عمومی انجام شده و کتابخانه های عمومی به محیطی پویا و شاداب برای استفاده علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی تبدیل شده اند.
رباب عزیزخانی افزود: کتابخانه های عمومی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای ، برنامه های متعددی را با محوریت کتاب به صورت هفتگی برای قشرهای مختلف برگزار می کنند و این امر موجب پویایی بیش از پیش کتابخانه ها شده است.
او با بیان اینکه بیش از 900 هزار جلد کتاب در مخازن کتابخانه های عمومی ساماندهی شده، گفت: این نهاد فرهنگی با ذخایر عظیم منابع مکتوب در حوزه مختلف، در دسترس اهالی علم و فرهنگ قرار گرفته و پاسخگوی نیاز های علمی و پژوهشی علاقه مندان به کتاب خوانی است.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.