شهرستان خلخال با داشتن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی قابلیت بالقوه‌ای در توسعه گردشگری دارد که این امر با پیگیری‌ طرح‌های گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در حال محقق شدن است.

به گزارش ایلنا، گردشگری به عنوان اولین محور توسعه استان اردبیل در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات مثبتی شده است.

در این بین شهرستان خلخال با داشتن ظرفیت‌های بالقوه طبیعی و تاریخی از جمله کوه آق‌داغ، باغات میوه، روستاهای هدف گردشگری و بوم‌گردی، مناظر طبیعی، موزه های باستان شناسی و مردم شناسی و برج‌های تاریخی شال و... می‌تواند به قطب گردشگری کشور و دروازه ای برای ورود مسافران سه استان زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی به استان اردبیل تبدیل شود.

در بازدید میدانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از طرح‌های گردشگری این شهرستان به قابلیت‌های مغفول خلخال در حوزه گردشگری تاکید شد.

به اعتقاد صغری فرشی این شهرستان می‌تواند شاهراه ورود گردشگر و یکی از اصلی‌ترین قطب‌های جذب توریسم در استان باشد.

وی  با تاکید به تسریع اجرای پروژه‌های زیرساختی حوزه گردشگری در این شهرستان اضافه کرد: جذب توریسم و توسعه این صنعت در شهرستان خلخال می‌تواند باعث مهاجرت معکوس به این شهرستان شود و این مساله موفقیت بزرگی محسوب خواهد شد.

در این بازدید رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال با تاکید بر ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان و یادآوری بازگشایی موزه باستان شناسی بعد از پنج سال تعطیلی تصریح کرد: عملیات مرمت موزه رختشورخانه باستانی روستای خوجین که می‌تواند در جذب گردشگر به این شهرستان نقش مهمی را ایفا کند، تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

محمد رضا شایقی متذکر شد: تمامی سعی ما در جذب حداکثری سرمایه‌گذاران در حوزه زیرساختی گردشگری است تا با ایجاد رونق اقتصادی در این حوزه شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

در این بازدید یک روزه زیرساخت‌های گردشگری روستای هدف گردشگری کرج، رختشورخانه روستای خوجین، منطقه تفریحی گردشگری ازناو خلخال و چندین پروژه در این شهرستان بررسی  شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.