سردار حسین عبدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حجم سرقت در استان اردبیل 2 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سرقت اتومبیل 28 درصد، موتور سیکلت 17 درصد کاهش داشته و سرقت از طلا فروشی ها و راهزنی نیز در این استان منفی بوده است.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از استانهای امن در کشور است، بیان کرد: بیش از 70 درصد سرقت های به وقع پیوسته در استان اردبیل با تلاش شبانه روزی پلیس کشف می شود.
سردار عبدی با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ وقوع سرقت در بین استانهای کشور در رتبه 27 قرار دارد، گفت: یعنی در 26 استان کشور میزان وقوع سرقت بیشتر از استان اردبیل بوده است.
وی افزود: اما از لحاظ اهمیت وقوع سرقت استان اردبیل آخرین استان در کشور است چرا که بیشتر سرقت های به وقوع پیوسته در این استان سرقت خرد می باشد.
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه از مجموع سرقت های به وقوع پیوسته در کشور کمتر از یک درصد آن در این استان اتفاق می افتد، اظهار داشت: بر اساس آمارها کمتر از 6 دهم درصد سرقت های کشور در استان اردبیل است.
وی بیان کرد: به علت نسپردن اشیای گرانقیمت در مراکز و صندوق های امانی توسط مردم و عدم نهادینه شدن این موضوع در استان اردبیل سارقان از سایر استانهای کشور به استان اردبیل برای سرقت می آیند.
وی خواستار توجه بیش از پیش مردم و هموطنان به توصیه های پلیس شد و اضافه کرد: مردم از نگهداری اشیای گرانبها و سبک مانند طلا، زیور آلات و وجه نقد در خانه هایشان خودداری کنند و آنها را به مراکز و صندوقهای امانی نزد بانک ها بسپارند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از برخورد قاطع، بدون اغماض و مقتدرانه پلیس با مخلان نظم، امنیت و آرامش مردم و جامعه خبر داد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.