به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز پنج شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با توجه به تقارن ایام ماه محرم و سوگواری سرور و سالارشهیدان امام حسین(ع) با هفته ملی کودک، به منظور نهادینه‌ کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ‌ساز عاشورا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت این هفته با رویکرد آموزه‌های عاشورا، از14 تا20 مهر اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: این برنامه ها با هدف برجسته ‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک ، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان‎های فعال در حوزه کودک، توجه به هویت ملی و بهره‎گیری از آموزه‎های دین مبین اسلام برگزار می شود.
وی بیان کرد: برنامه های متنوعی طبق روزشمار این هفته اجراخواهند شد که نواختن زنگ هفته ملی کودک در مدارس و مراکزکانون، برگزاری کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی برای خانواده اعضا، دعوت ازکارشناسان محیط زیست به مراکز و بازدید اعضا از موزه حیات وحش، ساخت کاردستی بامواد دور ریختنی، بازدید از اماکن تاریخی وموزه های مردم شناسی از جمله این برنامه ها است.
او برگزاری نشست های تخصصی و علمی، تولید کتاب، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و سرگرمی و برگزاری جشن پایان هفته ملی کودک در کانون را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک و نوجوان در اردبیل بر شمرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به توجه بیشتربه کودکان ونوجوانان مناطق محروم و روستاه ها، گفت: درهفته ملی کودک کتابخانه سیار روستایی وشهری درمناطق حاشیه نشین و کم برخوردار برنامه های فرهنگی اجرامی کنند.
وی برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در مراکز ثابت وسیار شهری و روستایی درسراسر استان را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.
احد زاده کودک خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک محیط زیست و میراث فرهنگی ، کودک صلح بازی و نشاط ، کودک رسانه و ارتباطات، کودک آموزش سلامت و ایمنی، کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر و کودک کتاب و فرهنگ مطالعه را عناوین روزهای هفته ملی کودک و نوجوان در استان اردبیل عنوان کرد.
وی گفت: در طول این هفته ثبت نام و عضویت در همه مراکز کانونهای استان اردبیل رایگان بوده و هیچ هزینه ای از ثبت نام کنندگان دریافت نخواهد شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.