مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: شهرداران بسته‌های سرمایه‌گذاری را برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای تشویقی فضای تحولی را در چهره شهرهای استان اردبیل رقم بزنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مسعود امامی یگانه در نشست دوره آموزشی جایگاه سرمایه‌گذاری در توسعه شهری اظهار کرد: ما این دوره را با مشارکت روسای شوراهای اسلامی شهرها، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری شهرداران استان با حضور ندیم از اساتید برجسته کشوری برگزار می‌کنیم تا به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است تا در بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در مسیر ایجاد درآمدهای پایدار شهری برای شهرداری‌ها فضایی را فراهم کنیم که در این راستا هیئت عالی سرمایه‌گذاری استان با حضور نخبگان، اساتید و صاحبنظران به زودی تشکیل می‌شود تا در شهرداری‌ها هیئت سرمایه‌گذاری جلسات خود را برگزار و بسته‌های ویژه‌ای را در این راستا ارائه کند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل ‌گفت: قرار است این بسته‌های سرمایه‌گذاری به تناسب ظرفیت شهرهای استان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا در قالب یک مجموعه واحد و یکپارچه بتوانیم اهداف موردنظر را جامه عمل بپوشانیم.
امامی یگانه افزود: از این بستر شهرداری‌ها می‌توانند به درآمد پایدار و مطمئن دست پیدا کنند تا وابستگی آنها به کمک‌های دولتی و مبالغ واریزی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حداقل برسد.
وی بیان کرد: ما باید شهرداری‌ها را به سمتی سوق دهیم تا در تامین منابع اعتباری و درآمدی خود به مجموعه‌های و پروژه‌هایی وابسته باشند تا از محل این درآمدها شهرداری بتواند بخش عظیمی از نیاز مالی خود را تامین و از مشکلات فعلی به نوعی خلاصی پیدا کند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: با مشارکت سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های متعدد آنها در سطح شهر که شیوه‌نامه آن توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تضمین شده به راحتی می‌توانیم با همکاری شهرداری‌های استان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای فعالان این بخش به شکل شفاف معرفی کنیم تا در انعقاد قراردادها مشکلی به وجود نیامده و تمام اطلاعات مورد نیاز به همراه ظرفیت‌های اجرایی و موقعیت مکانی و رقم سرمایه‌گذاری در اختیار متولیان اصلی قرار گیرد.
امامی یگانه بهره‌گیری از نظرات تیم‌های مشاوره‌ای را در حوزه جلب و جذب سرمایه‌گذاران یادآور شد و ادامه داد: برای اینکه همه شهرداران استان‌ به درآمد پایدار دست پیدا کنند باید امر سرمایه‌گذاری و مشارکت در این حوزه را تسهیل کنند که در این جلسات و نشست‌ها سعی بر این است تا از تجربیات موفق سایر استان‌ها استفاده کنیم.
وی بیان کرد: ما در همه شهرهای استان فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری را به ویژه در بخش گردشگری شاهد هستیم که خود شهرداری‌ها با واگذاری زمین، صدور پروانه و سایر ابزارهای تشویقی می‌توانند سرمایه‌گذاران را در این حوزه مورد حمایت جدی قرار دهند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: در اکثر شهرهای استان این فرصت سرمایه‌گذاری مهیاست اما در اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر با توجه به قابلیت گردشگری این شهرها فرصت استثنایی و بیشتری برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده که امیدواریم شهرداری‌ها از این بستر فراهم شده استفاده کنند.
در این همایش 11 راهکار جذب سرمایه‌گذاران در حوزه شهری با تاکید بر برندسازی مطرح شد و از مجموعه مدیریت شوراها و شهرداری‌های استان خواسته شد؛ تا با انتخاب یکی از شهرهای استان به عنوان برندینگ شهری زنجیره‌ای از حضور سرمایه‌گذاران را در حوزه کسب و کار، تولید، رونق اقتصادی، درآمدزایی پایدار شهری و ... فراهم آورند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.