مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: شهرستان خلخال پیرترین و شهرستان پارس‌آباد را جوان‌ترین شهرستان در سطح استان اردبی است.
 گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در مراسم تکریم روز سالمند با اشاره به وضعیت جمعیتی استان گفت: براساس سرشماری سال 95 یک میلیون و270 هزار نفر جمعیت استان بوده که از این تعداد حدود 9.3 درصد جمعیت استان بالای 60 سال هستند.
مدیر کل بهزیستی بابیان اینکه 51 درصد کل جمعیت را بانوان و 49 درصد بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به یافته‌های موجود جمعیت سالمندی رو به افزایش است که در سال 1430 این تعداد به حدود 25 میلیون نفر در سطح کشور خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه  خلخال پیرترین و شهرستان پارس‌آباد جوان‌ترین شهرستان در سطح استان است، یادآور شد: عمده‌ترین دلیل در مغایرت بین شهرستان‌ها مهاجرت پذیری و مهاجرت فرستی آنان عنوان شده است.
به گفته وی براساس تحقیقات صورت گرفته 81.7 درصد از سالمندان به صورت مستقیم ، 13.3 درصد نیمه مستقیم وپنج درصد به صورت کاملا وابسته می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.
نواداد بر لزوم توجه به مقوله بهداشت و تغذیه سالمندان، دسترسی آسان به امکانات و خدمات شهری، تکریم اجتماعی، ارزش‌گذاری و توجه به نیازهای روانی و اجتماعی، درآمد و رفاه اقتصادی، مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی در رفع نیازهای سالمندان تاکید کرد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از گسترش کلینیک‌های مرتبط با سالمندی، توسعه مراکز روزانه سالمندان، راه‌اندازی خانه امید و ارائه طرح شهر دوستدار سالمند در اردبیل خبر داد.
  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.