موضوعاتی از جمله فوتبال ترکیبی از مهارت و شانس بوده و تاثیر کتاب «فوتبال و فلسفه» در تغییر نگرش جامعه به فوتبال، مورد تاکید اساتید حاضر در نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه قرار گرفت. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه که به همت موسسه مطالعات عصر پژوهش اردبیل در خانه جوان استان اردبیل برگزار شد، موضوعاتی از جمله فوتبال ترکیبی از مهارت و شانس بوده و تاثیر کتاب فوتبال و فلسفه در تغییر نگرش جامعه به فوتبال، مورد تاکید اساتید حاضر قرار گرفت.     فوتبال ترکیبی از مهارت و شانس است مالک رضایی در این نشست با بیان اینکه تنها مورد مغفول در کتاب فلسفه و فوتبال این است که به سن و سال اشاره نشده است، گفت: به اعتقاد بنده نویسنده این کتاب را ویراستاری کرده است؛ بدین صورت که با 40 فیلسوف معاصر جهان که علاقه‌ای به فوتبال داشته‌اند، ارتباط برقرار کرده است.   وی با تاکید بر اینکه موضوع کتاب به لحاظ سادگی آن زیباست، افزود: در این کتاب فیلسوفان تلاش کرده‌اند تا فلسفه را فوتبالیزه کنند.   رضایی با بیان اینکه فوتبال خلاصه زندگی در 90 دقیقه است، تصریح کرد: انصاف، عدالت، خودزنی، تخریب، سازندگی و دوئل ویژگی‌های هستند که در 90 دقیقه فوتبال تجربه می‌شوند؛ به عبارتی فوتبال یک درام خلاصه شده در 90 دقیقه است.   وی همچنین فوتبال را ترکیبی از مهارت و شانس معرفی کرد.     فوتبال درام یک زندگی واقعی را باز تولید می‌کند عیسی عظیمی مترجم کتاب«فوتبال و فلسفه اثر تد ریچاردز» نیز با بیان اینکه در این کتاب خلاءهای موجود در فوتبال ما مشاهده می‌شود، گفت: فوتبال درام یک زندگی واقعی را باز تولید می‌کند.   وی با اشاره به ویژگی‌های جالب این کتاب، افزود: جذابیت فوتبال و دلایل شبیه زندگی بودن فوتبال از جمله این ویژگی‌ها هستند.   عظیمی با بیان اینکه در فوتبال همیشه تیم خوب برنده بازی نیست، تصریح کرد: تیمی که بهترین بازی را ارائه کند، قطعا برنده بازی است.   مترجم کتاب فوتبال و فلسفه با بیان اینکه چگونگی تربیت انسان متعالی توسط فوتبال در این کتاب ارائه شده است، افزود: شانس نیز در فوتبال به ندرت اتفاق می‌افتد.     تاثیر کتاب فوتبال و فلسفه در تغییر نگرش جامعه به فوتبال حمید رستمی از اصحاب رسانه اردبیل نیز گفت: فوتبال دارای یک سری شرایط خاص است که نمی‌توان آنرا با ورزش‌های دیگر مقایسه کرد. 
وی به تاثیر زیاد کتاب فوتبال و فلسفه در تغییر نگرش جامعه به فوتبال تاکید کرد و افزود: این کتاب به ما می‌گوید که می‌توان به فوتبال از دید روشنفکری نیز نگاه کرد.   رستمی با بیان اینکه فوتبال دارای تاثیرات زیادی در جامعه است، تصریح کرد: به وسیله فوتبال می‌توانیم کمک حال هم در جامعه باشیم.     فوتبال یک مهارت باز است و اصلا قابل پیش‌بینی نیست  مرسل وقری از پیشکسوتان فوتبال استان اردبیل نیز با بیان اینکه در طول عمرم برای اولین بار در جلسه نقد حاضر می‌شوم، گفت: هنری که عیسی عظیمی در ترجمه این کتاب به خرج داده است، بسیار قوی است.   وی با بیان اینکه فوتبال نقطه مشترک حاضران این نشست است، افزود: تا تفکرات ما خوب نباشد، تصمیم درستی نخواهیم گرفت؛ البته در فوتبال هم این چنین است و باید دارای تفکرات خوب باشیم.   وقری با طرح این سئوال که چرا فوتبال جذاب است؟، گفت: در فوتبال باید فکری زیبا وجود داشته باشد و قطعا اگر فکری زیبا نداشته باشیم، بازی زیبایی نخواهیم داشت.   این پیشکسوت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه یکی از جذابیت‌های این کتاب این است که از هر کجای آن شروع به خواندن کنیم، جذاب است، تصریح کرد: قطعا غیر از فوتبال نمی‌توان ورزشی پیدا کرد که صرفا بتوان آنرا با پا بازی کرد. 
وی تاکید کرد: فوتبال یک مهارت باز است و اصلا قابل پیش‌بینی نیست. 
وقری با بیان اینکه از جذابیت‌های فوتبال این است که همه در خصوص فوتبال نظر داده و آنرا تحلیل می‌کنند، افزود: همه از لحاظ فکری با فوتبال ارتباط نزدیکی دارند و قادر به تحلیل آن هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.