محمد فیضی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مغایرت قانونی در ارتباط با لایحه مناطق آزاد تجاری و صنعتی دیده نمی شود ولی باید منتظر ماند تا در شورای نگهبان نهایی شود .
وی اظهارداشت: این لایحه پس از طی فرایند قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و هیچ نگرانی در مورد تایید آن در شورای نگهبان وجود ندارد .
فیضی ادامه داد: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه بند این لایحه ایراداتی را وارد دانسته که این به معنای طی نشدن روند قانونی نیست .
وی افزود: لازمه ایجاد مناطق ازاد تجاری و صنعتی ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مناطق است و هزینه بیشتری برای دولت به بار نخواهد آورد .
نماینده مردم اردبیل،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و راه اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی سبب سرمایه گذاری کلان می شود و مغایر با شعار سال حمایت از کالای ایرانی نیست .
فیضی افزود: همه باید با تبعیت از رهنمودهای مقام رهبری در تحقق شعار سال اهداف خود را در توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی در استان ها متمرکز کنند تا ضمن اشتغالزایی و تولید شاهد افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه باشیم .
فیضی ادامه داد: بهره گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی، اعمال مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و نبود نیاز به صدور روادید جهت ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز از مزایای مناطق آزاد محسوب می شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین برخورداری از انواع معافیت های مالیاتی، امکان ورود ماشین آلات و قطعات و مواد اولیه جهت صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر مناطق آزاد است.
لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.