به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان افزود: تعبیه شیرهای آتش نشانی در تمام طبقات ساختمان های بلند مرتبه و نصب تانکرهای ذخیره آب آتش نشانی در بام ساختمان های بیش از چهار طبقه در خلخال باید جدی گرفته شود.
وی گفت: اجرای این قانون برای سازندگان و مالکان ساختمان های بلند و طبقاتی استان اردبیل از دی ماه سال 96 اجباری شده و انتظار می رود سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان نیز برای اجرای این آیین نامه برای افزایش ایمنی ساختمان ها در مقابل حوادث آتش سوزی تلاش کند.
او با بیان اهمیت تجهیز ایستگاه آتش نشانی خلخال به امکانات اطفای حریق مدرن از جمله لزوم تامین امکانات مورد نیاز برای مهار آتش سوزی های ساختمان های بلند و طبقاتی همچون نردبان مکانیزه اظهار داشت: فرمانداری برای تحقق این امر با شهرداری همکاری می کند.
او گفت: ماموران آتش نشانی با بهره گیری از کمترین امکانات بیشترین خدمات ایمنی ، امدادی و خطر ساز را به صورت شهری ، روستایی ، منطقه ای و در برخی از مواقع فرامنطقه ای به جامعه ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: برغم همه خطرات جانی در انجام ماموریت های اطفای حریق، آتش نشانان این خطرات را به جان خریده و در نیمه اول امسال علاوه بر حضور در حوادث آتش سوزی و موفقیت در اطفای حریق صدها ماموریت خارج از حیطه وظایف سازمانی را در خدمت رسانی به اهالی منطقه انجام دادند.
فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز در این آیین از افزایش امکانات و تعمیر و تجهیز خودروهای آتش نشانی ایستگاه آتش نشانی این شهر در سال جاری خبر داد و گفت: برای تجهیز کامل این ایستگاه و بروز شدن امکانات از جمله خرید خودرو پیشرو 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه برغم کمبودها و محدودیت ها آتش نشانان با روحیه خوب در ماموریت های اطفای حریق و امدادی حاضر می شوند، افزود: برای ایجاد روحیه نشاط کارکنان آتش نشانی امسال تجهیزات ورزشی خریداری شده و در اختیار آتش نشانان این ایستگاه قرار گرفته است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.