به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی روز شنبه در نشستی با فرماندار پارس آباد مغان افزود: این میزان صادرات ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات استان موجب ارز آوری و افزایش سطح تولید ناخالص و ایجاد اشتغال مولد شده است.
وی اظهار کرد: تشکیل شورای توسعه شیلات در شهرستان های استان جزو برنامه ها و الویت های اداره کل شیلات می باشد.
واعظی با اشاره به منابع خوب آبی در شهرستان پارس آباد ایجاد مزارع بزرگ پرورش ماهی های گرم آب و خاویاری و پارک های آبی و آکواریوم های ماهیان زینتی را برای توسعه گردشگری و تولیدات حوزه شیلات موثر دانست و گفت: از سرمایه گذاران برای ایجاد این نوع از فعالیت ها حمایتهای ویژه ای خواهد شد.
فرماندار پارس آباد نیز گفت: این شهرستان با تولید سالانه یک میلیون تن انواع محصولات بیش از 25 درصد کل تولیدات استان اردبیل را استحصال می کند.
علی علایی ، وجود ظرفیت های آب های رودخانه مرزی ارس در امتداد مرز شمالی و کانال های آبی گسترده در پهنه وسیعی از شهرستان و منابع آبی کانال های پایاب سد خدا آفرین و اراضی جدید و آب و هوای بسیار مطلوب را شرایط عالی برای توسعه شیلات در منطقه ذکر کرد.
او گفت: تولید کنندگان شیلات شهرستان پارس آباد با پرورش بیش از سه هزار تن ماهیان گرم آبی 30 درصد سطح تولید نسبت به سال های گذشته را افزایش داده و تعهد پیش بینی شده برای اشتغال در حوزه اداره شیلات را 100 درصد محقق کردند.
علایی با بیان اینکه فرهنگ سازی استفاده از غذاهای آبزی و قرار دادن آنها در سبد غدایی سلامت شهروندان مورد تاکید می باشد، از آزاد سازی 100 هزار قطعه ماهی سفید برای بازسازی و احیای جمعیت آبزیان شهرستان پارس آباد خبر داد.
وی افزود: این اقدام با اعتبار بیش از 2 میلیارد ریالی در یک سال گذشته انجام شد.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعدادهای بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است. بیش از 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
171 مورد قنات ، 45 سد ، پنج هزار و 300 چاه و یک هزار و 636 چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می ‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.
مطالعات انجام شده در دشت فتحعلی و سدخدآفرین و سبلان بیانگر این است که می‌ توان با استفاده از قابلیت این فضاها حدود یک هزار تن نیز تولید ماهی در این سدها داشت.
شهرستان مشگین شهر با تولید سالانه 2 هزار و 628 تن ماهی رتبه نخست استان اردبیل را در تولید آزیان به خود اختصاص داده و شهرستان های پارس آباد با یک هزار و 700 تن ، اردبیل با 678 تن و خلخال با تولید سالانه 601 تن ماهی به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم استان جای گرفته اند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.