به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی با خانواده خلخال در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر حدود 35 درصد از جمعیت کشور به ویژه ساکنان کلان شهرها به نوعی از افسردگی و بیماری های روحی و روانی رنج می برند.
وی با توصیه و تاکید بر لزوم همگانی کردن ورزش در بین مردم وبرنامه ریزی برای اجرای همایش های پیاده روی بصورت هفنگی وماهانه بیان کرد: پرداختن به ورزش و توسعه ورزش های همگانی می تواند به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماریهای غیر واگیر ونیزآسیب های اجتماعی عمل کند.
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است برنامه ریزی منسجم و مدونی برای برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده ها انجام شود و این مهم می تواند در کاهش بیماری های روحی و روانی تاثیرگذار باشد.
خالقی گفت: در شرایطی که دولت به دلیل محدودیت های اعتباری قادر به احداث سالن های ورزشی در روستاها نیست آماده کردن زمین های ورزشی با استفاده از ظرفیت منابع ملی در روستاها می تواند کمک بزرگی به توسعه ورزش در مناطق محروم روستایی باشد.
سرهنگ جهانبخش عطایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پرداختن به امر توسعه ورزش در رشته های همگانی وزمینه سازی برای حضور گرم مردم در این برنامه ها بخشی از برنامه های مدون و سالانه بسیج است .
رقیه زاد مهر سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال هم در این همایش از کسب رتیه اول هیات ورزش های همگانی این شهرستان در استان اردبیل خبر داد و افزود: این موفقیت در نتیجه تلاش این هیات در برگزاری همایش های مختلف ورزشی و نهادینه کردن ورزش همگانی این شهرستان حاصل شده است.
وی از برگزاری 20 همایش پیاده روی شهری وروستایی در طول سال جاری از سوی هیات ورزش های همگانی این شهرستان و حضور هزاران نفر از علاقمندان به این ورزش مفرح خانوادگی خبرداد.
در این همایش ورزشی که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همت نیروی مقاومت بسیج و همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد بیش از 2 هزار نفر شرکت و مسیر پنج کیلومتری ورزشگاه تختی تا گلزار شهدارا پیاده طی کردند.
در پایان این همایش به قید قرعه از 40 نفر از شرکت کنندگان با اهدای کمک هزینه سفرهای زیارتی و جوایز ورزشی تجلیل شد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.