مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محیط بانان این اداره در حین اجرای ماموریت گشت و کنترل در زیستگاه های منطقه شکار ممنوع با دریافت گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی و تردد خودروی مشکوک در یکی از زیستگاه های کل و بز وحشی بلافاصله به منطقه اعزام شدند.
وی اظهار داشت: محیط بانان با حضور نامحسوس در منطقه و دوربین کشی دیواره های صخره حاشیه رودخانه قزل اوزن موفق به مشاهده و شناسایی پنج نفر شکارچی غیرمجاز شدند.
وی بیان کرد: با تعقیب متخلفان که در حال عبور از عرض رودخانه قزل اوزن و حمل 2 لاشه کل و بز کوهی بودند از محل استقرار آنان در کلبه یکی از باغات محل اطمینان پیدا کرده و طی تماس تلفنی با قاضی کشیک شهرستان و هماهنگی های لازم با پاسگاه نیروی انتظامی فیروزآباد به باغ و کلبه مورد نظر وارد شده و پنج نفر شکارچی متخلف را در حین سلاخی لاشه بزهای وحشی شکار شده دستگیر و بازداشت کرده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.
کسایی گفت: از متخلفان لاشه یک راس بز کوهی ماده بالغ ، یک راس بزکوهی نابالغ متولد امسال، دوکوله پشتی ، پنج دستگاه موبایل ، یک اسلحه شکاری و سه عدد فشنگ ساچمه زنی کشف شد و خودروی آنها نیز به دستور مقام قضایی توقیف گردید.
رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر افزود: محیط بانان به محض دریافت گزارش و استقرار در نزدیکی محل زیستگاه کل و بز وحشی، اقدام به فیلمبرداری و مستندسازی از تمامی حرکات و اقدامات شکارچیان کرده و همه مستندات ضبط شده را به صورت لوح فشرده ضمیمه پرونده متخلفان کردند.
او خواستار همکاری بیش از پیش مردم با اداره محیط زیست به منظور حفاظت مطلوب از حیات وحش متنوع این منطقه شد و افزود: مردم و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش نمایند.
منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در جنوب استان اردبیل و در مرز شهرستان گیوی در اطراف رودخانه بزرگ و دایمی قزل اوزن واقع شده و به دلیل داشتن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی تحت حفاظت قرار گرفته‌ است.
شهرستان کوثر در 85 کیلومتری جنوب اردبیل حد فاصل شهرهای اردبیل ، خلخال، میانه و تالش واقع شده و مرکز آن شهر گیوی است.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.