به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود: در توزیع اعتبارات استانی امسال میزان جذب اعتبارات سال گذشته ملاک عمل قرار گرفته و بر این اساس اعتبار دستگاه های اجرایی موفق سال گذشته به میزان 100 درصد افزایش یافته و اعتبار دستگاه های ضعیف و کم کار تا 60 درصد کم شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح ها و پروژه های ستاد بازآفرینی پایدار شهری اعتبار کافی در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی منظور شده، گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی عضو این ستاد وظیفه دارند تا بر اساس نوع وظیفه تعیین شده نسبت به اجرای این طرح و جذب اعتبار تلاش کنند.
وی اظهار داشت: با توجه با اجرای فاز اول این طرح در مرکز شهر و بازار تاریخی خلخال ،اجرای موفق و بموقع طرح نیازمند همکاری بازاریان منطقه تاریخی قلعه باشی است.
او با بیان اینکه نبود زیرساخت های لازم گردشگری در شهر موجب شده تا بیش از 70 درصد از گردشگران ورودی بدون اقامت این شهر را ترک کنند گفت: در طراحی جدید امکانات مورد نیاز گردشگری برای جلب توجه گردشگران برای ماندگاری بیشتر در بازار سنتی شهر پیش بینی شده است.
بابایی همچنین بیان کرد: دستاوردهای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری تحول در زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی ، بافت فرسوده و حواشی شهر خواهد بود.
فرماندار خلخال هدف دولت از اجرای این طرح را ارتقای سطح زندگی مردم محروم بویژه اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشین شهرها ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می کند اظهارامیدواری کرد این طرح با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری به صورت دقیق اجرا شود.
او فقدان نظارت بر ساخت و سازهای شهر را بزرگترین معضل اجتماعی و عامل اصلی در رشد قارچ گونه سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال ذکر کرد.
رییس ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال همچنین اظهار داشت: انتظار از مسئولان عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز و فراهم کردن زمینه ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات محروم و حاشیه نشین با ارائه طرح های پیشنهادی است.
او افزود: اختصاص 30 درصد از اعتبارات تملک دارایی های شهرستان برای اجرای این طرح در قانون بودجه سال 97 کشور پیش بینی نشده و تا زمانی که دستور العمل خاصی در این رابطه از وزارت کشور دریافت نشده تخصیص این اعتبار از محل اعتبارت سالانه عملی نخواهد شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.