دکتر بشیر خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این طرح که در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد شد، دارو‌های خاص توسط بیمه‌ ها توزیع و بطور مستقیم به بیماران تحویل می شود تا هزینه داروی بیماران متعادل و دلالی در بازار فروش دارو کم شود.
وی گفت: توزیع نامناسب برخی از دارو‌های خاص در داروخانه ‌ها به دلیل گران بودن قیمت آن محلی برای جولان سوء استفاده‌ کنندگان و دلالان دارو شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین اظهار کرد: توزیع نامناسب این دارو‌ها باعث شده تا برخی از افراد با استفاده از رانت و یا نسخه ‌های جعلی اقدام به تهیه دارو کرده و قیمت آن را در بازار سیاه به چند برابر برسانند و علت بیشتر این سوء استفاده‌ ها نیز سیستم توزیع معیوب دارو در کشور است.
او گفت: در جلسه‌ ای که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تصمیم خاصی در این زمینه اتخاذ شد که با عملیاتی شدن آن از جمله پرداخت مابه التفاوت قیمت دارو به بیمه ‌ها، هزینه دارو برای بیماران کاهش می یابد.
خالقی همچنین با اشاره به افزایش تقاضای خرید و تهیه دارو در ماه ‌های اخیر اظهار داشت: این افزایش تقاضا برای دارو کذایی بوده و نیاز واقعی بیماران به داروهای خاص نیست.
وی گفت: افزایش تقاضای خرید از سوی بیماران نیازمند داروهای خاص نیز ناشی از نگرانی بی مورد از کمبود دارو بوده و متاسفانه این افزایش نگرانی و ترس از قحطی و کمبود دارو در میان مردم در راستای خواسته دشمن و در نتیجه ایجاد جنگ روانی ایجاد شده از سوی بدخواهان نظام اسلامی بوجود آمده است.
نماینده خلخال و کوثر با توصیه به مسئولان برای کاهش بار روانی ایجاد شده از سوی دشمن با عمل به وعده‌ های داده شده به مردم گفت: این کار افزایش دلگرمی و امید به آینده در بین مردم را سبب خواهد شد.
خالقی افزود: انتظار از قاطبه مردم نیز مهربانی بیشتر با همدیگر، افزایش آستانه صبر و پرهیز از احتکار خانگی و هرگونه ترس از کمبود در جامعه است چرا که هرگونه حرکت مطابق با اهداف دشمنان باعث تفرقه و شکاف میان مردم و اقشار مختلف جامعه خواهد شد.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.