با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوازدهمین نمایشگاه کتاب سراسری اردبیل با حضور ناشران ملی و استانی آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این دوره از نمایشگاه در کنار حضور 350 ناشر ملی و استانی که جدیدترین آثار خود را در 160 غرفه به نمایش گذاشته‌اند قرار است بیش از 78 برنامه‌های ویژه در کنار برگزاری نمایشگاه اجرا شود.
در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه در کنار مسئولان کشوری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران و مسیولان حوزه‌های فرهنگی نیز حضور دارند.
در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه گردش مالی نمایشگاه دوازدهم ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: گردش مالی نمایشگاه یازدهم کتاب در اردبیل 700 میلیون تومان بود که سعی می‌کنیم در این نمایشگاه این گردش مالی ارتقا یابد.
سیدناصر اسحاقی با بیان اینکه بیش از 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت فضا، تنها 300 ناشر در بیش از 160 غرفه حاضر شدند تا تازه‌ترین نشر خود عرضه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مکتب اردبیل حسینیت و وحدت موج می‌زند، گفت: فرهنگ حسینیت ما همان معرفت و اعتلای فرهنگ معنوی در جامعه است و در بخش وحدت‌آفرینی نیز مردم ما در همه صحنه‌ها یکپارچه گی خود را همواره نشان دادند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با توجه به نیاز مبرم استان به ارتقای حوزه فرهنگ کار ضروری و زیربنایی است که در صورت توجه به این امر تاثیرگذاری آن را شاهد خواهیم بود.  
اسحاقی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویکرد فرهنگی جذاب  بانشاط همه ساله با استقبال خوبی روبرو شده که اجرای برنامه‌های متنوع در این نمایشگاه مبنای کار قرار گرفته است.
وی گفت: تلاش ما بر این است تا نمایشگاه امسال با توجه به افزایش 10 درصدی تعداد غرفه‌ها تاثیرگذارتر و باشکوهتر از سال‌های گذشته باشد تا بتوانیم به اهداف موردنظر در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان جامه عمل بپوشانیم.
 
شبکه‌های مجازی جایگزین کتاب نیستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: شبکه‌های مجازی هیچوقت نمی‌توانند جایگزینی شایسته و لایق برای کتاب باشند.
علی نواداد با اشاره به برگزاری این رویداد فاخر و ارزشمند در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: امسال برگزاری این نمایشگاه به چند دلیل دارای اهمیت است که از جمله بازگشایی مدارس و همزمانی با نمایشگاه هفته دفاع مقدس فرصتی را فراهم کرده تا علاقمندان بیشمار کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه حاضر شوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت ما در حوزه کتابخوانی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارتقاء یافته و به جایگاه واقعی برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل حضور 350 ناشر را در نمایشگاه دوازدهم یک فرصت خوب برای علاقمندان کتاب در تهیه کتاب مورد نیاز اعلام کرد و گفت: این ناشران آثار خود را در 160 غرفه برپا کرده‌اند.
نواداد با یادآوری اینکه باید از ظرفیت این نمایشگاه همه نهادهای آموزشی و فرهنگی استفاده کنند، بیان کرد: امیدواریم دانشگاه‌ها و مدارس به صورت گروهی و انفرادی با همراهی دانشجویان و دانش‌آموزان از این نمایشگاه‌ها و فضای مناسب آن استفاده کنند.  
وی همچنین ارتقای فرهنگ و اندیشه را نیازمند مشارکت همگانی برشمرد و اظهار کرد: ضرورت دارد فرهنگ کتابخوانی در سطح ملی و استانی از سوی متولیان این بخش توسعه و ترویج یابد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.