معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: در سالجاری و با مصوبه مجلس قرار است 354 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به ساکنان مناطق روستایی، مرزی و عشایری پرداخت شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری استان اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و در تداوم نهضت حسینی بود انقلاب اسلامی را به نقطه اوج قدرت رساند و در حقیقت ذلت و خواری استکبار را به همراه داشت.
وی با اشاره به حوادث روز گذشته اهواز و اقدام کور منافقان و همچنین مستکبران و ایادی استکبار جهانی در منطقه خاطرنشان کرد: این حملات ناجوانمردانه و در عین حال بی‌هدف نشان از عمق کینه‌توزی و زخم دشمنان ما در برابر عظمت جمهوری اسلامی ایران است و به یقین آنان نیز مانند صدام و ایادی استکبار از بین رفتنی هستند و آنچه که باقی می‌ماند عزت و عظمت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری‌ بیان کرد: حادثه اهواز نمودی از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران و خوار و کوچک شدن شیاطین بود که به نوعی دیگر امروز سعی می‌کنند تا حیات و بقای خود را با حملات کور تروریستی نشان دهند اما با حضور و تداوم عزت انقلاب اسلامی و این ملت همه آنها نابودشدنی هستند.
رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حاصل چند باور و اعتقاد درونی است که همچنان مورد تحلیل و توجه دوستان و دشمنان است، گفت: خداباوری مردم، ولایت‌باوری مردم و همچنین در صحنه بودن آنها زمینه تحول عمیقی را در 40 سال اخیر رقم زده و قطعا در تداوم راه نیز ملت ایران برای رسیدن به آرمان بلند خود که همان برپایی حکومت قسط و عدل الهی است تمام همت و تلاش خود را بکار خواهد گرفت.
وی مردم حال حاضر جمهوری اسلامی ایران را مردمی بهتر از مردمان حتی صدر اسلام و طول تاریخ انبیا و اولیا اعلام و تصریح کرد: ملت ایران در این 40 سال نشان داد که در تمام سختی‌ها و مشکلات در کنار ولایت از دین و اعتقادات حمایت کرده و زمینه یک تحول عظیم را به وجود می‌آورند که این امر شیطان بزرگ آمریکا را به حریت و سرگردانی انداخته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خودخواهی استکبار جهانی را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و بر هم زدن تعادل و پیشرفت کشور یادآور شد و افزود: آنها بعد از ناکامی در جنگ رودررو امروز به یک جنگ اقتصادی تمام عیار روی آوردند به طوری که در این جنگ اقتصادی سعی می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را به نقطه تسلیم و تزلزل بکشانند اما به یقین در این مرحله نیز شکست خواهند خورد چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران و این ملت به اوج خودباوری و بلوغ رسیدند.
رضوی در ادامه سخنان خود به اهمت عملیاتی شدن مبانی اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست اشاره و بیان کرد: ما باید در پنج شظاخص تعیین شده در اقتصاد مقاومتی اعم از عدالت بنیانی، دانش بنیانی، مردم محوری، درونزایی و برونزایی بتوانیم به اهداف تعریف شده که همان برقراری عدالت در توزیع اعتبارات در مناطق مختلف است دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با اذن مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس اعتبارات خوبی برای ایجاد تحول اقتصادی در مناطق روستایی تعریف شده است که در قالب اشتغال روستایی این تسهیلات با نرخ سود 4 و 6 درصد برای مناطق مرزی و محروم پرداخت می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری سهم استان اردبیل را 2.95 صدم درصد از این اعتبارات اعلام و اظهار کرد: در مجموع قرار است 354 میلیارد تومان تسهیلات برای روستائیان و ساکنان مناطق عشایری و مرزی پرداخت شود که این خود می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را در این مناطق فراهم کند.
رضوی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات پرداختی برای هر پروژه 10 تا 15 میلیارد تومان خواهد بود که به استان‌ها اختیار کامل داده شده است تا ایین تسهیلات را به بهترین شکل پرداخت کنند که قرار شده است برای از بین رفتن مشکل وثیقه بانکی روستائیان و عشایر سند روستایی، ملک سکونتگاه آنهاف سفته و محل اجرای پروژه به عنوان ضمانت در نظر گرفته شود.
وی به مهلت سه ساله به عنوان دوره تنفس در بازپرداخت تسهیلات و 6 سال زمان بازپرداخت این تسهیلات اشاره و کرد و افزود: قرار شده است در شهرهای زیر 10 هزار نفر سرمایه در گردش به طرح‌ها پرداخت شود که کارمزد آن نیز 10 درصد خواهد بود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: برای واحدهای اشتغالزای روستایی تا پنج سال مالیات با نرخ صفر درصد اعلام می‌شود و در مناطق محروم 10 تا 15 سال صاحبان واحدهای تولیدی به ویژه کارگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.