معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سالانه 12 هزار میلیارد تومان پوشاک و البسه وارد کشور می‌شود که ما در این حوزه نیازمند حمایت از تولیدکنندگان داخلی هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضوی با حضور در جلسه پنجره واحد اشتغال روستایی در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما به دعوت استاندار اردبیل و مسئولان این استان به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در اردبیل حاضر شدیم و در بازدیدی که از دو شهرستان محروم جنوب استان داشتیم در جریان اجرای طرح‌های اشتغالزا به ویژه در مناطق محروم و روستایی قرار گرفتیم.
وی با بیان اینکه کارهای خوبی در این استان در حوزه اشتغال و حمایت از تولید داخلی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما در جنوب استان از واحد تولید پوشاک که گامی موثر در تامین نیازمندی کشور برمی‌دارد بازدید داشتیم تا از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گیریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه 12 هزار میلیارد تومان سالانه واردات پوشاک و البسه را به کشور شاهد هستیم، گفت: این واردات به دو شکل و از طریق مبادی قانونی و رسمی و یا به شکل قاچاق انجام می‌شود که ما باید با توجه به تنوع تولید و نیاز بازار و مشتریان به تقویت تولید در این بخش همت کنیم که این خود می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی کمک کند.
رضوی افزود: قرار شده است در مناطق محروم و روستایی تسهیلاتی برای کارگا‌های تولیدی با کمترین نرخ سود 4 و 6 درصد به متقاضیان با سهولت خاص و کمترین موانع پرداخت شود که استان اردبیل در پرداخت این تسهیلات یکی از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.
وی به بازدید خود از واحد تولیدی فرش اشاره کرد و گفت: در تولید فرش نیز به عنوان هنر اصیل، بزرگ و پایدار کشور و همچنین هنرمندان این خطه وضعیتی به مراتب بهتر را شاهد بودیم و قطعا در حمایت از فرش و بافندگان صنایع دستی سعی می‌کنیم تا موانع و مشکلات آنها را به نوعی برطرف کنیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: در مجموعه‌هایی که به عنوان کارگاه تولیدی مدنظر است سعی می‌کنیم تا یک فضای زیبا، لطیف و همچنین تمیز از هر جهت برای صاحبان کسب و کار فراهم کنیم که در این راستا و در حمایت از محیط زیست سالم از تولیدکنندگان برق در حوزه منابع خورشیدی حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.
رضوی بیان کرد: در مناطق روستایی به صاحبان واحدهای تولیدی که اقدام به استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی به شکل پنل‌های خورشیدی می‌کنند حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و قطعا در این زمینه در خدمت صاحبان کسب و کار در بخش‌های مختلف هستیم.
وی ادامه داد: در سطح کشور امسال برای راه‌اندازی کارگاه های متنوع تولید و اشتغال حمایت‌های جدی انجام شده و همچنان منابع و تسهیلات از طریق بانک‌ها بدون محدودیت پرداخت می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.