به گزارش ایرنا، ابوالفضل رضوی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد، افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور دولت تدبیر و امید لایحه 2 فوریتی پرداخت تسهیلات به عشایر، مرزنشینان و روستائیان را به منظور ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با 10 و 20 درصد آورده در دستور کار قرار دارد و کارمزد این تسهیلات بین چهار تا شش درصد می باشد.
وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات پرداختی به عشایر و روستائیان برای هر طرح 150 میلیارد ریال است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال در اختیار استانداران استانها است.
وی اضافه کرد: بعد از سه سال باز پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد و این مدت دوره تنفس برای سرمایه گذران است تا پس از بهره برداری و سود دهی طرح ها اقساط خود را در شش سال پرداخت کنند.
وی ادامه داد: دولت برای ساکنان شهر های کمتر از 10 هزار نفر نیز 10 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با کارمزد 10 درصد پرداخت می کند.
رضوی با بیان اینکه حمایت از عشایر، روستائیان و مناطق محروم یکی از الویت های دولت تدبیر و امید است، گفت: چرا که با ایجاد اشتغال و مشارکت اقتصادی در روستاها از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست ‌جمهوری با بیان اینکه شرط تداوم و توسعه و پویایی مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های اقتصادی است، افزود: برای توسعه روستا ها و مناطق محروم و ریشه کردن بیکاری اقتصاد باید مردمی شده و وزن مردم در فعالیت‌های اقتصادی سنگین‌تر از وزن دولت و دستگاه‌های عمومی باشد.
وی با تقدیر از فعالیت های استاندار اردبیل اظهار داشت: از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده به عشایر و روستائیان در کشور سهم استان اردبیل با سه هزار و 540 میلیارد ریال 2.95 درصد است.
بازدید از طرح های اشتغالزای اجرا شده درنقاط مختلف استان و شرکت درجلسه شورای اداری از جمله برنامه های سفر معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به اردبیل بود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.