به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم عاشورا و تاسوعا در اردبیل، اظهار‌داشت: این اجتماع عظیم 2 پیام داشت، یکی اینکه اگر دشمن فشار خود را بر ما افزایش دهد، عاشورایی بودن خود را اثبات می‌کنیم و دوم اینکه جوانان ما هویت خود را در مدرسه حسینی یافته‌اند.
وی اضافه کرد : هویت ما لبیک یا حسین، رخت سیاه، سربند مشکی، بوی زنجیر عزای حسین، آب طشت حسین، اشک در عزای فرزند فاطمه، بیرق عزاداری، معجر زینب، قنداقه اصغر و علم ابوالفضل است.
امام جمعه اردبیل همچنین از تمامی آذری‌های جهان به خاطر اجتماع عظیم تاسوعا و عاشورا مخصوصا از اهالی گنجه و باکو تشکر کرد و گفت: عاشورای امسال روز تاریخی برای آذربایجان بود.
وی همچنین از اهل سنت استان و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفته‌اند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این جنگ تحمیلی و ظالمانه آمریکا 220 هزار شهید با عظمت از ما گرفت، ما همه‌ تبعات جنگ تحمیلی را از آمریکا می‌دانیم.
او ادامه داد: آمریکا با این جنایت خواب خاصی برای کشور ما دیده بود ولی جوانان ما درس خوبی هم به صدام و هم به آمریکا دادند.
امام جمعه اردبیل، بیان کرد : اکنون همان جنگ ادامه و به صورتی دیگر نمود پیدا کرده و همان رویارویی کربلا با 'هل من ناصر' حسین در برابر ما قرارگرفته است.
آیت الله عاملی افزود: یزید، امام حسین را بین دو امر مخیر ساخت، ترامپ نیز ما را بین دو چیز مخیر کرده، مبارزه و ذلت. ما هم در جواب، همان جواب امام حسین را می گوییم. حضرت فرمود ' الا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلة والذلة وهیهات منا الذلة'.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.