به گزارش ایرنا، سخاوت بیرامی سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد اموزی خلخال افزود: این اقدام با هدف دستیابی به اهداف سواد آموزی، شناسایی بی سوادان ونیز تهیه آمار واقعی جمعیت بی سواد منطقه اجرایی شده است.
وی با اشاره به موفقیت های سوادآموزس در این شهرستان بیان کرد: شاخص باسوادی این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری 94.8 درصد می باشد و جمعیت بی سواد همچنان در حال کاهش است.
بیرامی اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 160 سواد آموز در سه مرحله انتقال، تحکیم وسواد آموزی جذب کلاس های نهضت شده اند و 450 میلیون ریال جهت با سوادی این افراد بصورت حق الزحمه وحق بیمه آموزشیاران هزینه شده است.
وی از پوشش 100درصدی دانش آموزان ابتدایی لازم التحصیل در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس قوانین جاری کشور هیچ کدام از اولیای فرزندان حق ممانعت از رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل فرزند خود را ندارند و اولیایی که به هرعنوان مانع از تحصیل فرزند خود شوند به محاکم قضایی معرفی می شوند.
فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر همکاری مسئولان برای ریشه کنی بی سوادی گفت: سر شماری سال 95 مبنای برنامه ریزی در عرصه های مختلف از جمله درصد محرومیت منطقه ویا بررسی شاخص با سوادی جمعیت است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.