سرهنگ علی قهرمان طالع روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا، افزود: 69 درصد جرایم سایبری در شهرستان اردبیل و مابقی 31 درصد آن هم در شهرستان های تابعه استان اردبیل اتفاق می افتد.
وی با اشاره به سیمای مجرمان فضای مجازی در استان اردبیل بیان کرد: در این مدت همچنین متهمان و مجرمان مرد فضای سایبری 9.7 درصد و متهمین زن 28 درصد افزایش داشته است.
قهرمان طالع گفت: سن 33 درصد متهمان فضای سایبری در استان اردبیل کمتر از 17 سال و سن 22 درصد آنها بین 17 تا 25سال است.
رییس پلیس فتای استان اردبیل افزود: موضوعات مالی، اخلاقی، انتقام جویی و موارد مختلفی مانند رقابت، حسادت و حذف محترمانه از صحنه از جمله مهمترین انگیزه های متهمان از ارتکاب جرم در فضای سایبری است.
وی با بیان اینکه میانگین کشف پرونده جرایم سایبری در استان اردبیل 17 روز می باشد، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشف جرائم سایبری در کشور 65 روز است.
وی از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواست از عضویت در گروه های شرط بندی مسابقات ورزشی، همسر یابی، صیغه، قمار اینترنتی و دانلود اینترنت رایگان و سایر گروه های مشکوک خودداری کنند.
رییس پلیس فتای استان اردبیل هشدار داد: عضویت در چنین گروه هایی علاوه بر اینکه جرم است اصولا دام های نامریی برای انواع سوء استفاده از افراد می باشد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.