مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سالجاری و در دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل 350 ناشر کشوری و استانی در بیش از 160 غرفه تازه‌های نشر خود را به معرض دید و فروش می‌گذارند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر اسحاقی در نشست خبری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل که در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: متاسفانه مقام علمی ائمه و رهبریت علمی و مراجعیت صالح این شخصیت‌ها نادیده گرفته شده و ما باید با دید آگاهتر و روشنتر این جایگاه‌های علمی را بیش از گذشته معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب دوازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 162 برنامه اجرایی در حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حال اجراست و یا اجرای آن را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به عنوان معاونت فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 19 راهبرد و در قالب 78 برنامه اجرایی تلاش می‌کند تا زمینه آشنایی بیشتر جامعه را با فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان عامل بازدارنده گناه و بزه در جامعه بیش از گذشته معرفی کند.
اسحاقی بیان کرد: در حوزه عزاداری ماه محرم 17 برنامه کلان در قالب 84 برنامه اجرایی در استان اردبیل تدارک دیده شده است که بخشی از آنها اجرایی شده و بخشی نیز در این ایام برگزار خواهد شد.
وی از تدارک 15 برنامه قرآنی، 26 برنامه فرهنگی، 15 برنامه هنری و 27 برنامه با محوریت هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: ما با این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم تا به وظیفه خطیر خود در بخش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به خوبی عمل کرده و اهداف و مقاصد موردنظر از اجرای این برنامه‌ها را به خوبی محقق کنیم.
 
رشد 10 درصدی غرفه‌های کتاب در نمایشگاه دوازدهم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل از اول تا ششم مهرماه اشاره کرد و گفت: بیش از 600 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب اردبیل اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آنها 350 ناشر توانستند در نمایشگاه دوازدهم حضور یابند که در قالب 160 غرفه آثار خود را به عنوان تازه‌های نشر عرضه خواهند کرد.  
اسحاقی خاطرنشان کرد: ما از لحاظ تعداد غرفه‌ها نسبت به دوره گذشته با 10 درصد افزایش روبرو هستیم و امیدواریم در یک حجم وسیع‌تر امسال به مراجعین در حوزه کتاب و کتابخوانی خدماتی را ارائه کنیم.
وی به همکاری خوب نمایشگاه بین‌المللی اردبیل در برپایی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: امسال 10 درصد نسبت به سال گذشته حجم نمایشگاه و 10 درصد حوزه بهره‌مندی علاقمندان کتاب از بن فراهم شده و امیدواریم با این کیفیت و مطلوبیت برگزاری نمایشگاه که تدارک گسترده‌ای در این حوزه دیده شده است بتوانیم رضایت مراجعین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را فراهم کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در نمایشگاه دوازدهم کتاب اردبیل از ناشران معتبر کشوری و بدون محدودیت از ناشران استانی دعوت کردیم تا در این نمایشگاه حاضر شوند که در برخی از غرفه‌ها ما شاهد حضور و فعالیت چندین ناشر خواهیم بود که به صورت تجمیعی سعی می‌کنند تازه‌ترین آثار خود را ارائه کنند.
اسحاقی با یادآوری اینکه به جای نوبت صبح بازدید از نمایشگاه در نوبت عصر و از ساعت 14 تا 21 برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: ناشران در نمایشگاه دوازدهم محصولات خود را با 40 درصد تخفیف ارائه می‌کنند که 20 درصد از این تخفیف سهم ناشران 10 درصد سهم وزارت و 10 درصد نیز سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اردبیل است که برای خریداران کتاب با تخفیف 40 درصد این آثار ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: ناشرانی چون اطلاعات، امیرکبیر، اسناد انقلاب اسلامی، نشر ثالث، ققنوس، قطره، سروش، دانشگاه تهران، سمت، چشمه و ... در نمایشگاه دوازدهم کتاب اردبیل حاضر هستند تا بتوانند جدیدترین کتاب‌های منشر شده خود را به اهالی استان و خریداران کتاب عرضه کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از همان روز اول مهرماه نمایشگاه به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود و برنامه‌های متنوع فرهنگی و جنبی نیز در این نمایشگاه تدارک دیده شده است که امیدواریم مراجعین بتوانند از این برنامه‌ها نیز استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.