معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متولیان حوزه پیشگیری و درمان در کاهش آسیب‌های اعتیاد ضعف عمل کرده‌اند و این ضعف در سال‌های اخیر مشهود بوده است.  
یوسف خدادادی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، با اشاره به علل و عوامل گرایش به مصرف موادمخدر و راهبرد پیشگیری در این حوزه اظهار کرد: یکی از علل و انگیزه‌های شیوع مصرف موادمخدر محیط کار و کارگری بوده که به دلایل متعدد کارگران به دلیل سختی کار به مصرف موادمخدر گرایش یافته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مصرف مواد به شکل تفننی و همچنین تفکر غلط در باب کاهش آلام و دردها در سایه مصرف موادمخدر از دیگر دلایل گرایش جوانان به مواد افیونی بوده ولی باید این نکته را به صراحت گفت که هیچ معتادی به انگیزه اعتیاد مواد مصرف نکرده و در مصرف اولیه فکر نمی‌کردند که در دام مواد مخدر گرفتار آیند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ضرورت آگاهسازی دانش‌آموزان و دانشجویان را در حوزه پرهیز از گرایش به مصرف موادمخدر و شناخت مضرات آن یادآور شد و تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محیط‌های کارگری و همچنین دانشگاه‌ها و مدارس زمینه آگاهسازی اقشار مختلف به ویژه گروه جوان و نوجوان فراهم آمده است.
خدادادی ضرورت افزایش مدت اقامت معتادان را در کمپ‌ها یادآور شد و افزود: آمارها نشان می‌دهد تا 97 درصد مراجعات افراد معتاد برای چندمین بار به کمپ‌ها و مراکز اقامتی اتفاق افتاده که ضرورت دارد به اثربخشی کار و افزایش پاکی فرد معتاد در این کمپ‌ها بیش از گذشته توجه شود.
وی توجه به دو عامل تقاضا و عرضه را در مصرف و شیوع استفاده از مواد افیونی یادآور شد و بیان کرد: ما در حوزه پیشگیری و آگاهسازی به ضعف عملکرد روبرو هستیم و به اندازه‌ای که در بحث مبارزه و مقابله تلاش کردیم در عرصه پیشگیری و آگاهسازی اقدامات ما مفید و موثر نبوده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در کشف و دستگیری باندهای تهیه و توزیع موادمخدر اظهار کرد: ما در دادگاه انقلاب نیز که از لحاظ میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به کمتر از یک ماه رسیدیم هم در سرعت و هم دقت و قاطعیت صدور آرا در دادگاه انقلاب و عدم نقض حکم‌های صادر شده رتبه ممتاز کشوری را داریم.
خدادادی اضافه کرد: باید با استفاده از تجربه کشورهای موفق به سمتی حرکت کنیم تا این بلای خانمانسوز کاهش یافته و به حداقل برسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.