به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز دوشنبه در جلسه شورای پدافندغیرعامل استان اردبیل با بیان اینکه اعمال سیاست های پدافند غیرعامل دولت برای پیشگیری از حوادث و خسارات ضروری است افزود: نیازمندی های شهرستان ها در بحث دوگانه سوز شدن نانوایی ها باید از سوی فرمانداری ها اعلام شود تا در مواقع ضروری مشکلی بوجود نیاید .
وی اظهار داشت: دستگاه های دولتی باید اجرای آیین نامه های پدافندغیرعامل را جزو وظایف ذاتی خود بدانند و با برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای تحکیم آمادگی برای مدیریت بحران های احتمالی برنامه ریزی کنند.
نواداد ادامه داد: همچنین باید برای نهادینه شدن اجرای آموزه های پدافندغیرعامل در ساختمان های دولتی یک تیم فنی و مهندسی اقدام های دستگاه های اداری را پایش و به صورت مستمر گزارش کنند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی نیز نباید اجرای پدافندغیرعامل را هزینه تلقی کند بلکه باتوجه به تجربه خسارت های ناشی از زلزله سال های گذشته، رعایت آیین نامه های پدافند غیرعامل در سازه ها را ضروری بداند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: یک درصد اعتبارات غیرتملیکی برای پدافند غیر عامل تخصیص یافته و لازم است دستگاه های اجرایی در تخصیص آن توجه کافی داشته باشند.
بخشعلی لطیفی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: 14 کارگروه پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی تشکیل شده که برخی از این دستگاه ها در برگزاری کارگروه ضعیف عمل می کنند .
وی افزود: شبکه رابطان پدافند غیرعامل متشکل از 150 نفر با هدف ارتباط مستمر دستگاه های اجرایی استان با یکدیگر و با مردم در حال گسترش است .
لطیفی اضافه کرد: همچنین برای فعال تر شدن این شبکه ، دوره های آموزشی مختلف در استان در زمینه های مختلف با حضور رابطان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این آموزش ها همچنین برای فرمانداران، مدیران کل ، بخشداران ، شهرداران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان به صورت مستمر هر سال برگزار می شود تا در پیشبرد و نهادینه شدن پدافند غیر عامل در جامعه تاثیرگذار شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل تامین زیر ساخت ها در جامعه را برای مقابله با بحران های احتمالی ضروری خواند و گفت: پدافند غیرعامل مختص صرف مسایل نظامی نیست و رعایت آن می تواند در ایمن سازی جامعه و جلوگیری از آسیب های ناشی از بلایاهای طبیعی بسیار مهم باشد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.