سید ناصر اسحاقی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امسال 600 ناشر معتبر از سراسر کشور خواستار شرکت در این نمایشگاه بودند که بعد از بررسی 350 ناشر معتبر و صاحب نام در 160 غرفه حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: آیین افتتاح دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل با حضور مسئولان استان و اهالی فرهنگ و هنر همزمان با بازگشایی مدارس با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله نواختن زنگ مطالعه به صورت نمادین برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل تلاش شده است تازه های نشر توسط ناشران به علاقمندان ارائه شود، اضافه کرد: در این نمایشگاه ناشران و موسسات برجسته ای از سراسر کشور مانند انتشارات امیر کبیر، مرکز نشر اسناد انقلاب اسلامی، نشر قطره، نشر دانشگاه تهران، سمت، ققنوس، موسسه نشر آثار امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، رزمندگان اسلام حضور خواهند داشت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: امسال با همکاری نمایشگاه بین المللی اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 10 درصد غرفه های عرضه کتاب در این نمایشگاه نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی از افزایش 10 درصدی بن خرید کتاب در مقایسه با سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این نمایشگاه با در نظر گرفتن تخفیف های وزارات ارشاد و ناشرین در مجموع به طور میانگین خریداران از 40 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.
اسحاقی گفت: سال گذشته در یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل در مجموع حدود 10 میلیارد ریال کتاب از سوی علاقمندان خریداری شده بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به 11 میلیارد ریال برسد.
وی با اشاره به حضور ناشران استان در نمایشگاه کتاب افزود: پارسال در یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل 19 غرفه به ناشران استان اختصاص یافته بود که این رقم امسال به 20 غرفه خواهد رسید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: محدویتی برای حضور ناشران استان اردبیل در نمایشگاه کتاب وجود ندارد و از حضور آنها در نمایشگاه و عرضه محصولات استقبال می کنیم چرا که اعتقاد داریم ناشران و کتابخانه های استان قلعه ها و دژهای محکم فرهنگی هستند.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی، رونمایی از کتاب، راه های مقابله با آسیب های فضای مجازی، کارگاه خبرنویسی، نمایش خوانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری نشست بررسی آسیب های اجتماعی، برپایی ایستگاه نقاشی، دعوت از نویسندگان برتر کشور، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب، پیوند کتاب کودک، برگزاری کارگاه فن قصه گویی برای خانواده ها، عصر شعر عاشورایی، اجرای برنامه قرآنی و برپایی نمایشگاه عکس را از جمله برنامه های جنبی دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل ذکر کرد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.