به گزارش ایرنا ، در شهرستان خلخال این آیین در مسجد مهدیه برگزار شده و نو جوانان 13 ساله خلخالی آیین سوگواری متمرکز احلی من العسل را به صورت همصدا اجرا کرده ، سینه زده و عزاداری کردند.
حجت الاسلام بفراجردی از روحانیون منطقه در این مراسم با بیان اهمیت عزاداری های سید الشهدا امام حسین (ع) گفت: کلید درب ارتباط معنوی و قلبی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رعایت چهار عامل مهم ارادت ، زیارت ، معرفت و اطاعت از اهل بیت از سوی عاشقان و دل باختگان امام حسین (ع) و ائمه معصوم است.
وی احیای فریضه نماز در جامعه را از اهداف اصلی قیام عاشورا ذکر کرد و اقامه نماز جماعت اول وقت را به نوجوانان حاضر در مراسم توصیه کرد.
در شهر اردبیل این آیین در حسینیه ثار الله برگازر شد و دهها نوجوان به یاد حضرت قاسم (ع) عزاداری کردند.
عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من ، شیرین تر از عسل است.
روز ششم محرم متعلق به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است ، نوجوانی 13 ساله ای که در واقعه عاشورا شهادت در راه خدا 'احلی من العسل (شیرین تر از عسل)' اعلام کرد و در این روز نوجوانان و جوانان ایران اسلامی به یاد جوان شهید کربلا با تجمع در حسینیه ها ، مساجد و امامزادگان به عزاداری می پردازند.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.