استاندار اردبیل گفت: ما در بحث اعتیاد با کاهش سن اعتیاد و بالا رفتن آمار معتادان روبرو هستیم که این واقعیت‌ها را نباید انکار کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در اردبیل اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کارهای دقیق تحقیقاتی در حوزه اعتیاد و شیوع‌شناسی انجام شود تا ما در سرفصل‌های مختلف بتوانیم راهکارهای پیشگیرانه و درمان را مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیربه دنبال افزایش برخورد با باندهای تهیه و توزیع موادمخدر مصادره اموال قاچاقیچان در دستور کار ستاد مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این مدت 4 مزایده اموال قاچاقچیان برگزار شده و ما موفق شدیم 5 باب آپارتمان، سه دستگاه تلفن همراه و 41 دستگاه خودروی به دست آمده از قاچاقچیان را به ارزش 13 میلیارد ریال به فروش برسانیم.
استاندار اردبیل ضرورت ارجاع معتادان را به کمپ‌های اقامتی و مراکز ترک اعتیاد یادآور شد و گفت: در روزهای آینده بازدیدی را از محل جدید برای ارجاع و نگهداری معتادان متجاهر خواهیم داشت تا نسبت به تعیین تکلیف این دسته از افراد و احداث یک محل مناسب برای نگهداری آنها اقدام کنیم.
بهنامجو به گزارش سازمان بهزیستی در ارتباط با وضعیت کمپ‌های موجود و نگهداری معتادان با هدف رهایی از دامن این بلای خانمانسوز اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید نسبت به تامین هزینه‌های این کمپ‌ها اقدام کرده و در گام نخست بحث غربالگری و همچنین توجه به معضل معتادان آلوده به برخی بیماری‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی به انگیزه‌های مصرف موادمخدر از سوی معتادان آن هم به شکل تفننی اشاره و تصریح کرد: بیش از 65 درصد افراد معتاد به شکل تفریح و تفنن و عدم آگاهی از مضرات موادمخدر به سمت مصرف مواد افیونی کشیده شدند که در این حوزه باید آگاهسازی و پیشگیری و درمان اولیه مورد توجه قرار گیرد.
استاندار اردبیل ادامه داد: به رغم افزایش اعتیاد و پائین آمدن سن معتادان ما به شکل مشخص برنامه‌ای برای پیشگیری و درمان نداریم که ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی این حوزه حتی ورزش و جوانان و نهادهای فرهنگی نسبت به تدارک برنامه‌های مناسب و هدفمند اقدام کنند.
در این جلسه مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز با بیان اینکه ما در تامین هزینه‌های کمپ‌ها و ارجاع معتادان از طریق کلانتری به این مراکز و حوزه درمان با مشکلاتی روبرو هستیم، اظهار کرد: در کمپ آزادی و ناجیان بیش از سه برابر ظرفیت آنها افراد پذیرش شدند و در حالی که قرار بود شهرداری اردبیل 460 میلیون تومان هزینه این کمپ‌ها را پرداخت کند بیش از 330 میلیون آن تاکنون پرداخت نشده است.
بهزاد ستاری ضرورت ارجاع معتادان را به بخش غربالگری و همچنین سن بالای برخی معتادان را در عدم رغبت به ترک مواد افیونی یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید در مدت بیش از یک ماه ترک اعتیاد برای معتادان به ویژه شیشه و هروئین انجام شود که در فرصت 6 ماهه مراحل سم‌زدایی و پاکی مصرف کنندگان شیشه اتفاق می‌افتد.
وی استان اردبیل را جزو کم شیوع‌ترین معضل اعتیاد دانست و اضافه کرد: براساس آخرین آمارها یک درصد جمعیت استان در این حوزه با چالش‌ها و دغدغه‌هایی روبرو بودند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.