به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه های نماز جمعه جعفر آباد افزود: تعداد زیاد موسسات، مدارس، دانشگاه ها و انتشارات آموزشی که به جای تشویق دانش آموز و دانشجو به مطالعه و تحقیق فقط و فقط به فکر منافع مادی خودشان هستند و نتیجه آن صدها هزار فارغ التحصیل کم سواد و یا بی سواد است.
وی با انتقاد از اینکه ارتباط صنعت و علم بسیار کمرنگ شده است، بیان کرد: در سال های نه چندان دور دانشجویان به اینکه در دانشگاه های بزرگ کشور تحصیل می کنند و خروجی آن نخبگان و بزرگان علمی و کاربلد بود افتخار می کردند ولی امروز همه چیز فقط تئوری شده و بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و صنعتی وجود ندارد.
امام جمعه جعفرآباد با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه ها و ادامه نگرانی های دانش آموزان برای مشخص شدن وضعیت کنکور سال 1398 گفت: بار دیگر جهت دفاع از حق دانش آموزان محروم می خواهم که هر چه زودتر جلسه شورای سنجش برگزار و اعضای محترم آن به تاثیر مثبت معدل در کنکور رای دهند.
باقری همچنین با گرامیداشت 27 شهریور روز بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی گفت: شعر و ادبیات ایران از غنی ترین و عمیق ترین مفاهیم ادبی دنیاست که در طول قرن ها با زحمت شاعران و ادیبان گنجینه گرانبهای از معارف الهی، عرفانی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی را برای ما به یادگار گذاشته است و می توانیم با بهره مندی از آن دنیا را با فرهنگ والای ایرانی و اسلامی آشنا کنیم.
خطیب جمعه جعفرآباد به حوادث اخیر کشور عراق و آتش زدن کنسولگری ایران در شهر بصره اشاره کرد و گفت: سناریوی تکراری آمریکا یعنی ایجاد نارضایتی و آشوب این بار در عراق در حال اجراست و سعی دارند با این نقشه مشابه روابط 2 کشور را تیره کنند.
او به اقدامات اخیر سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر کردهای تروریست اشاره کرد و افزود: سپاه همیشه به عنوان بازوی قدرتمند انقلاب دشمنان و بدخواهان را بر سر جای خود نشانده و این بار نیز تروریست های کرد را که چندین بار با حمله به نوار مرزی کشورمان تعدادی از هموطنان شیعه و سنی ما را به شهادت رسانده بودند به سزای عمل ننگین خود رساند تا دنیا بار دیگر قدرت ایران اسلامی را باور کند.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.