علی جاوید ، مدیرعامل موسسه مردم نهاد رهپویان طنین همبستگی روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: این موسسه با اجرای طرحی با عنوان 'طرح مطالعه جاوید' کتاب رایگان در اختیار مردم قرار می دهد تا پس از مطالعه در اختیار سایر افراد جامعه قرار دهند.
وی اظهار داشت: در این طرح مردم کتاب های اضافی و بدون استفاده خود را به این موسسه تحویل داده و این موسسه کتاب ها را شماره گذاری می کند.
او بیان کرد: مردم و علاقه مندان هم با مراجعه به موسسه و با انتخاب کتاب مورد علاقه خود کد کتاب را به سامانه 10007142 ارسال کرده و کتاب را تحویل می گیرند و بعد از مطالعه به هر کس که این کتاب را بخواهند تحویل داده و آنها نیز به هنگام دریافت کتاب کد آن را به سامانه ارسال می کنند.
وی با اشاره به استقبال خوب اردبیلی ها از این طرح اضافه کرد: در این مدت کم که از اجرای طرح می گذرد تاکنون 6 هزار کتاب ثبت شده که بیش از 90 درصد آنها را مردم اهدا کرده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و 200 جلد کتاب نیز به مردم و علاقه مندان به مطالعه تحویل شده، ادامه داد: این کتاب ها در زمینه ادیان، ادبیات، علوم انسانی، اجتماعی، روانشناسی، داستان، رومان، روانشناسی، درسی و کودک بوده اند.
جاوید با بیان اینکه اعضای موسسه مردم نهاد رهپویان طنین همبستگی برای ترویج کتابخوانی در جامعه از جیب خود هزینه کرده و وقت می گذارند، گفت: از مسئولان فرهنگی استان انتظار داریم بیش از پیش از این موسسه حمایت و پشتیبانی کنند.
مدیرعامل موسسه مردم نهاد رهپویان طنین همبستگی با تقدیر از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های استان افزود: شهرداری اردبیل نیز کانکسی واقع در پارک معلم مابین میدان یحیوی و ایستگاه سرعین برای این منظور به این موسسه داده تا کتاب های اهدایی مردم در آنجا شماره گذاری شده و به علاقمندان تحویل داده شود.
وی کمبود جا را یکی از مشکلات در اجرای این طرح فرهنگی اعلام کرد و گفت: با اجرای 'طرح مطالعه جاوید' در اردبیل تلاش می شود تا با گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه رکورد مطالعه نسبت به جمعیت در جهان به نام اردبیل ثبت شود.
جاوید با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد که مطالعه کتاب در کاهش ناهنجاریهای اجتماعی نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: امروز زندگی بشری پر از چالش هاست و خواندن و مطالعه کتاب در ذهن و عملکرد آدمی تاثیر بسیاری دارد.
وی بهبود حافظه، کاهش استرس، افزایش دانش و آگاهی، افزایش تمرکز، آرامش و آسودگی، افزایش مهارت نوشتاری، افزایش اعتماد به نفس، بهبود مهارت ها و اخلاق، اجتماعی شدن افراد و سرگرمی مقرون به صرفه و قابل حمل را از جمله مزایای مطالعه و خواندن کتاب عنوان کرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.