به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز شنبه در حاشیه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به خبرنگاران افزود: بزودی با هدف امضای تفاهم نامه اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و گسترش مناسبات تجاری و گردشگری
دو جانبه به باکو سفر می کنم و تصمیمات لازم در این 2 محور انجام خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در صورت اجرای طرح اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به منطقه مغان ، استان اردبیل به کریدور آسیای میانه و روسیه وصل می شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان هم در این سفر مورد توجه است و هماهنگی های لازم با سفیر آذربایجان در ایران یک ماه قبل صورت گرفته و تلاش می شود در این سفر بسترهای توسعه مبادلات تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری بهتر از گذشته فراهم شود.
وی درباره حمایت از صادر کنندگان در توسعه صادرات نیز افزود: دولت حمایت از صادرکنندگان کالا را در دستور کار دارد و در این استان هم کالاهای صادرات محور مورد مطالعه قرار گرفته طوری که اتاق بازرگانی سند توسعه صادراتی را تدوین و 6 کالای اساسی هم در این مورد برای حمایت مشخص شده است.
استاندار اردبیل احداث کارخانه تولید کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 40 هزار متر با هدف صادرات در دست احداث است و پیش بینی شده تا سال آینده به بهره برداری برسد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.