به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی 'ولکم فیّ اسوة' است و من این شعار را برای تمام آذری های جهان اعلام می کنم.
او بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) لزوم رهبریت صالح ، مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون و عدم پذیرش ذلت و زورگویی بود و اگر فشار از حد بگذرد و کل دنیا علیه حسین باشند امام حسین (ع) و خطبه هایش حماسی تر می شود.
وی افزود: آذری های جهان در هرکجا هستند باید عزیز باشند و با عزت زندگی کنند و با عزت بمیرند و ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملا بگویند 'هیهات منا الذلة'.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: این هفته نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل گفت: ایرانی ها را چنان خفه می کنیم که دو دستی هر چه سلاح دارند به ما تحویل بدهند' ، آنها 40 سال است به ما می گویند شما را خفه می کنیم و من در جواب این خانم می گویم اول کربلا و عاشورا را مطالعه کن تا بدانی که با چه ادبیاتی با ایرانی ها صحبت کنی.
وی همچنین اظهار داشت: در شعارهای کربلا عزت موج می زند ، در هیچ انقلابی همانند نهضت حسینی خبر از عزت مداری نیست و وقتی مرگ حل شد عزت و حماسه شکل می گیرد.
آیت الله عاملی به گرانی های اخیر در بازار اشاره کرد و افزود: بالا رفتن اجناس غیر متوقف بر دلار اجحاف بزرگی بر اقشار متوسط و پایین است و توان تنظیم زندگی را از آنها می گیرد.
وی ادامه داد: دولت از اینکه کالاهای اساسی را با دلار 4200 تومانی به حد کافی تامین کرده، جای تشکر است اما مایحتاج مردم فقط کالاهای اساسی نیست.
خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه وزیر کشور به استانداران استان های مرزی و گمرکات دستور داده که از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند تشکر داریم ولی عجب است که کالاهای یارانه ای به صورت کامیونی از تمام مبادی خروجی کشور خارج می شد و دولت ما تماشا می کرد و تازه دیروز متوجه فاجعه شده اند.
آیت الله عاملی افزود: عدم مدیریت منابع انسانی در کشور بدترین صدمه را به کشور زده است ، عزل و نصب های سیاسی و جناحی کشور را به نقطه بحران می رساند.
امام جمعه اردبیل همچنین اظهار داشت: سپاه با موشک نقطه زن شهر کویه در اقلیم کردستان عراق را هدف گرفت و اقتدار نظامی و علمی خود را اثبات کرد ، ارزش علمی و نظامی این حرکت استثنایی است و درس بزرگی برای کردهای تروریست، حکومت اقلیم، آمریکا، عربستان و اسرائیل داد.
وی گفت: در این ماجرا خیانت و نفاق حکومت اقلیم کاملا روشن است و آنها باید به نحوی متنبه شوند در حالی که ایران در زمان صدام به مسئولان فعلی اقلیم نهایت لطف و رحمت را داشت.
به گفته عاملی ، تروریست های اکراد برداشت غلط از خویشتن داری ایران دارند و خیال می کنند که کشور ما متاثر از سیاست های جدید آمریکا و ترامپ است و توان مقابله با تحرکات آنها را ندارد ولی این فکر شوم باید از ذهن آنها بیرون می رفت و سپاه با اقتدار این کار را کرد.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.