معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نقض احکام به ویژه در حوزه موادمخدر و قاچاقچیان در دادگاه انقلاب به ندرت اتفاق می‌افتد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: تمام تلاش ما در مبارزه با سوادگران مرگ و دستگیری قاچاقچیان و عوامل موثر در این حوزه برای برقراری آرامش و امنیت در جامعه است تا مردم با خیال راحت زندگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: دادگاه انقلاب قاطع‌ترین، سریع‌ترین و موفق‌ترین احکام را صادر می‌کند به طوری که دادگاه انقلاب اردبیل در کشور در این زمینه رتبه اول را دارد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به تسریع عملیات رسیدگی به پرونده‌ها در این دادگاه اشاره کرد و افزود: در حالی که پیش از این روند رسیدگی به پرونده‌ها دو تا سه سال طول می‌کشید هم اکنون این فرجه زمانی به کمتر از یک ماه رسیده است.
خدادادی بیان کرد: پیش از این در دادگاه انقلاب به غیر از عوامل اصلی سایر عوامل تحت تعقیب قرار نمی‌گرفتند ولی در دادگاه انقلاب با بررسی دقیق پرونده‌ها کلیه عوامل دخیل در تهیه و توزیع موادمخدر شناسایی و مورد محاکمه قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ احکامی در این دادگاه نقض نشده و اگر هم نقض شده باشد این کار به ندرت اتفاق افتاده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به ضبط و توقیف خودروی قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: تمام خودروهایی که در آن موادمخدر کشف می‌شود ضبط و مصادره می‌شود و در زمینه عوامل دخیل در این حوزه نیز اقدامات و برنامه‌هایی در دست تهیه است.
خدادادی تصریح کرد: در کنار مقابله و مبارزه با سوداگران مرگ بحث آگاهسازی و آموزش و همچنین پیشگیری باید مورد توجه نهادهای فرهنگی و آموزشی قرار گیرد چرا که ما در حاشیه شهرها و محیط‌های کارگری به ارتقای این آگاه‌های و توانمندی‌ها نیاز داریم.
وی ادامه داد: ما در حوزه آموزش، آگاهسازی و اطلاع‌رسانی در محیط‌های کارگری و مدارس اقداماتی را آغاز کردیم که امیدواریم آثار و برکات آن را در کاهش آسیب‌های ناشی از موادمخدر شاهد و ناظر باشیم.
در این جلسه یکی از مسئولان حوزه درمان از دانشگاه علوم پزشکی به آثار مصرف متادون در ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: در مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌ها باید مشاوره‌ها، آموزش‌ها و غربالگری به موقع انجام شود و زمینه تامین سلامت افراد درگیر با نظارت و مراقبت بیشتر به انجام برسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.