استاندار اردبیل گفت: 40 درصد مطالبات فرهنگیان تا آخر شهریورماه به حساب آنها واریز می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر میزان بدهی دولت به فرهنگیان در استان اردبیل به نسبت میانگین کشوری پائین است چرا که در ماه‌های گذشته بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تا آغاز سالتحصیلی با پرداخت بخشی از مطالبات باقیمانده فرهنگیان سعی کنیم تا معلمان با انگیزه بیشتر سالتحصیلی جدید را آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف برخی فضاسازی‌ها تلاش بر این است تا سالتحصیلی جدید با آرامش و شرایط مناسب شروع شود تا دانش‌آموزان در کنار معلمان و اولیای خود یک سالتحصیلی پرشور و نشاطی را آغاز کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما از نظر پرداخت اضافه‌کاری کارمندان در سطح استان وضعیت بروزی داریم و پرداختی پاداش بازنشستگان فرهنگی نیز در سه قسط در حال انجام است که تا آخر شهریورماه قسط آخر نیز پرداخت شده و دغدغه‌ای از این بابت نخواهد بود.
بهنامجو به ضرورت اجرای ماده 16 به همت و همکاری شهرداری اردبیل اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث کنندگان مجتمع‌های تجاری و پاساژها افراد متمکن مالی هستند پرداختی آنها در قالب ماده 16 هیچ مشکلی ندارد و شهرداری این مبلغ را باید دریافت و به حساب آموزش و پرورش برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی واریز کند.
وی همچنین ضرورت تکمیل پروژه حیات طیبه را با تامین 6 میلیارد تومان اعتبار یادآور شد و افزود: امیدواریم نوسازی مدارس با کیفیتی مناسب این پروژه را احداث و تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برساند.
استاندار اردبیل در مورد کمبود فضای آموزشی و فرسودگی مدارس در شهرستان اردبیل بیان کرد: با محوریت معاونت عمرانی استانداری اردبیل کارگروهی باید آمار و اطلاعات دقیق را در این حوزه احصاء کنند تا ما به روشنی بدانیم که چه تعداد کمبود فضای آموزشی و یا مدرسه تخریبی داریم تا با تامین اعتبارات موردنیاز زمینه احداث آنها فراهم آید.
بهنامجو ادامه داد: ما باید در ساخت و نوسازی مدارس از توان خیرین استفاده کنیم و مسئولان آموزش و پرورش باید در ساخت مدارس غیرانتفاعی با محوریت تربیت قرآنی کمک‌ها و مساعدت‌های لازم را انجام دهد.
در این جلسه فرماندار شهرستان اردبیل نیز با بیان اینکه در ناحیه دو آموزش و پرورش اردبیل ما با مدارس قدیمی و تخریبی و در ناحیه یک اردبیل به دلیل تعدد شهرک‌های جدید با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی ما عدم تامین زمین برای احداث مدرسه است که انتظار داریم افراد خیر و یا در قالب مشارکت‌های مردمی با تامین زمین بتوانند در احداث واحدهای آموزشی تلاش کنند.
جواد زنجانی بیان کرد: در اغلب مساکن مهر زمین و فضای ساخت مدرسه پیش‌بینی نشده و اگر پیش‌بینی هم شده باشد ساخت مدرسه به تعویق افتاده است که با تلاش دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر ساخت مدرسه در این شهرک‌ها شروع شده است.
وی افزود: به رغم آمادگی خیرین برای ساخت مدرسه ما در تخصیص و تامین زمین مشکلاتی را داریم که امیدواریم با کمک برخی نهادها این نارسائی‌ها برطرف شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: هرچند برخی تجهیزات ورزشی، آموزشی و هوشمندسازی مدارس خریداری شده است اما در قیاس با جمعیت دانش‌آموزی نباید یک تا دو میلیارد تومان رقم برجسته‌ای باشد که بخواهیم به به و چه چه کنیم.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: متاسفانه در مدارس کمترین استفاده را از امکانات هوشمندسازی و تجهیزات مرتبط با آن شاهد هستیم که ضرورت دارد در این حوزه بازنگری شده و سعی کنیم تا اقداماتی عملی را در دستور کار قرار دهیم.
وی همچنین به بی‌‌انگیزگی معلمان برای حضور در سر کلاس درس در آغاز مهرماه اشاره کرد و افزود: ما باید این سوال را از خود بپرسیم که برای انگیزه‌بخشی به معلمان برای حضور مشتاقانه در مهرماه در سر کلاس‌های درس چه اقداماتی را انجام دادیم به طوری که مطالبات معلمان از سال 95 باقی مانده است.
ستوده با انتقاد از مسئولان راه و شهرسازی در عدم توجه به تعیین فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی در ساخت شهرک‌ها تصریح کرد: متاسفانه در یک خیانت آشکار مسئولان این حوزه به ساخت واحدهای مسکونی بدون توجه به کاربری‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی اقدام کردند و در کنار آن ما با یک تبعیض آشکار در تقسیم شهر به دو نقطه مرفه و فقیرنشین روبرو هستیم که در این بین اکثر مدیران کل نیز بالانشین شهر هستند.
در این جلسه معاون سپاه حضرت عباس (ع) نیز از برگزاری همایش نوجوانان حسینی به یاد حضرت قاسم(ع) در روز یکشنبه 25 شهریورماه خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی – فرهنگی با بازسازی عملیات مرصاد برگزار خواهد شد که دانش‌آموزان استان نیز در قالب یک غرفه مجزا در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.
عبدی ادامه داد: 200 میلیون تومان برای اعزام کاروان راهیان نور تامین اعتبار شده و ما امسال 11 هزار دانش‌آموز پایه دهم متوسطه را به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب اعزام خواهیم کرد که این اعزام‌ها از 21 مهرماه شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: بسیج سازندگی در تابستان امسال با کمک خود دانش‌آموزان 77 باب مدرسه را بهسازی و رنگ‌آمیزی کرده است تا در شروع سالتحصیلی این فضاها به شکل آراسته تحویل آموزش و پرورش شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.