به گزارش ایرنا، شهامت هدایت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این همایش ها با مشارکت و همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، دانشگاه محق اردبیلی و انجمن آبخیزداری کشور دهم و یازدهم مهر ماه با حضور صاحبنظران و کارشناسان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: از 265 مقاله ارسال شده به این همایش 42 مقاله به صورت شفاهی، 198مقاله به صورت پوستر بوده و 25 مقاله دیگربه دلایلی پذیرفته نشده است.
وی با اشاره به اینکه این همایش در 12 محور برگزار خواهد شد، بیان کرد: خدمات بوم سازگان آبخیزها، سلامت و پایداری آبخیز، مدیریت حوزه های آبخیز رودخانه های مرزی، ابزارها و رویکردهای مدیریت منابع مشترک حوزه های آبخیز، مقیاس های ملی و فراملی مدیریت جامع منابع آبخیز و تجارب ملی و منطقه ای ارتقای اقتصادی و اجتماعی و معیشت های جایگزین از جمله محورهای این همایش است.
هدایت ادامه داد: پویایی، اصلاح و احیای بوم سازگان جنگلی و مرتعی، الگوهای ارزیابی و کاهش آلودگی منابع آب، خاک و هوا، فناوری های نوین مکانی در منابع طبیعی و محیط زیست، قوانین و مسائل حقوقی منابع طبیعی و محیط زیست در امر حفاظت و پایش، پیش بینی و مدل سازی چالش های منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر محورهای سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست می باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امروز با ایجاد مشکلات درمنابع طبیعی و محیط زیست زندگی و حیات بشری به خطر افتاده است و تنها راه نجات کشور از این بحران ها توجه و حمایت از حوزه آبخیزداری است.
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش استفاده از علم، تحقیقات و پژوهش های انجام شده است تا مسئولان و متولیان با استفاده از ظرفیت های مراکز علمی و نظرات نخبگان و صاحبنظران از منابع طبیعی و محیط زیست حفاظت کنند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.