به گزارش ایرنا،حسین پیرموذن روز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در اردبیل افزود:دولت باید قبل از صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه با بخش خصوصی هماهنگ شود و از آنها اطلاعات لازم را برای اجرای بهتر قوانین بگیرد همچنانکه مقام معظم رهبری هم اخیرا در سخنان خود فرمودند که باید نظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در بخشنامه های صادره لحاظ شود.
وی بیان کرد: اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی واقع شدیم انتظار از دولت این است که با صدور بخشنامه های بهتر در ارتباط با صادرات کمک بیتشری به بخش خصوصی کند.
بهروز پورسلیمان نایب رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی اردبیل هم در این نشست گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز برای صادرکنندگان، مشکلات ارزی و انتقال ارز حاصل از صادرات است که بخشنامه جدیدی هم درمورد پیمان سپاری انتقال ارز حاصل از صادرات از طرف دولت ارائه شده که مورد انتقاد بخش خصوصی است .
وی اضافه کرد: از سوی اتاق ایران دیروز اعتراضی نسبت به پیمان سپاری ارزی به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است و با پیگیری‌های همکاران امید است تغییراتی در این بخشنامه حاصل شود .
پور سلیمان ادامه داد : تعرفه‌های سنگینی که عراقی‌ها برای بعضی کالاهای صادراتی اعمال کردند مشکلاتی را برای تجار ایرانی بوجود آورده که ضروری است این مشکلات برطرف شود .
وی همچنین خواستار رفع محدودیت های صادراتی شد و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بویژه عراق باید بیشتر مد نظر قرار گیرد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.