رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی با مشارکت 33 هیئت ورزشی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نادر پیران در نشست هماهنگی هیئت‌های ورزشی با محوریت المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اردبیل اظهار کرد: بعد از دو سال تجربه برگزاری این المپیاد در استان اردبیل و به شکل منطقه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت تا این المپیاد را به صورت ملی و در گروه سنی 12 تا 15 سال برگزار کند که قرار است در استان اردبیل نیز در قالب 33 هیئت ورزشی این رویداد برگزار شود.
وی اهداف برگزاری این المپیاد را توجه و تمرکز روی استعدادیابی، شناسایی استعدادهای استان‌ها در رشته‌های برجسته ورزشی و همچنین شناسایی نفرات منتخب برای حضور در المپیک 2020 اعلام کرد.  
رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: این رویداد در دو بخش خواهران و برادران از 30 آبان ماه تا نهم آذرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد که ما در 7 رشته آقایان و 6 رشته بانوان درخواست میزبانی کردیم.
پیران تصریح کرد: ورزشکاران در کنار ثبت نام در سامانه ملی به ویژه سامانه مبین باید با حضور در پایگاه‌های قهرمانی از لحاظ استعدادیابی مورد سنجش قرار گیرند تا یک فرصت خوب برای توان‌افزایی ورزشکاران فراهم آید.
وی در مورد اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری این المپیاد نیز بیان کرد: قرار است قسمتی از هزینه‌ها از طریق وزارت ورزش و جوانان و بخشی نیز از طریق استان‌ها تامین شود تا به صورت استانی و شهرستانی ورزشکاران مستعد شناسایی و به تیم‌های ملی معرفی شود.
رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به کسب مدال نقره توسط وزنه‌بردار استان اردبیل در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و افزود: ما در قالب 6 تا 7 هیئت ورزشی و ورزشکاران منتخب آنها در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور یافتیم که تنها در رشته وزنه‌برداری سعید علی حسینی توانست مدال نقره را به دست آورد.
پیران ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ ورزش استان اولین بانوی ورزشکار اردبیلی در مسابقات پاراآسیایی حاضر شده است.
وی گفت: بیش از 33 رشته در المپیاد برتر ورزشی درگیر خواهند بود که ما پیش از این نیز المپیاد استان و شمالغرب را در گروه سنی زیر 16 سال برگزار کردیم و در این زمینه تجربه برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه را داریم.
رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: با کمک مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل پایگاه ورزش قهرمانی در حال تجهیز به امکانات جدید است و به یقین قهرمانان ورزشی ما با حضور در این پایگاه‌ می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.
پیران از تدوین آئین‌نامه تجلیل و تکریم از ورزشکاران و روسا و نائب رئیسان برتر ورزشی خبر داد و تصریح کرد: با اصلاح و بازنگری در طرح آمایش سرزمینی سعی می‌کنیم وضعیت هیئت‌ها و ورزشکاران را مورد پایش دقیق قرار دهیم.
وی ضرورت ارزیابی هیئت‌ها را از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان یادآور شد و خاطرنشان کرد: هیئت‌های ورزشی باید به مکاتبات ما در ارائه عملکرد و مستندات پاسخ دهند که متاسفانه تنها 6 هیئت نسبت به ارسال عملکرد و 27 هیئت نیز نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده است.
رئیس اداره ورزش‌های قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ضرورت هماهنگی در برگزاری مسابقات و میزبانی رویدادهای ورزشی را با انجام مکاتبات با اداره کل ورزش و جوانان یادآور شد و بیان کرد: در اعزام تیم‌ها نیز به مسابقات برون‌مرزی باید 45 روز قبل از اعزام اطلاع‌رسانی انجام شود.
پیران گفت: از مجموع 47 هیئت ورزشی فعال در استان تنها 6 هیئت در سال گذشته مجامع سالیانه خود را برگزار کردند و با تشکیل کمیته پیشکسوتان، استقبال و تجلیل سعی داریم در هر سه حوزه با برنامه‌ریزی دقیق اقدام کنیم.
وی با نام بردن از هیئت‌هایی که از ارائه برنامه و تقویم ورزشی و دریافت شناسه ملی و ارائه سایر مستندات به اداره کل ورزش و جوانان خودداری کرده‌اند، اظهار کرد: باید هیئت‌های ورزشی به صورت مرتب با اداره کل ورزش و جوانان در ارتباط باشد.
 
پایگاه ورزش قهرمانی تجهیز و هفته آینده راه‌اندازی می‌شود
در این جلسه روسای هیئت‌های ورزشی با تاکید بر کمبود امکانات، عدم تامین اعتبارات مناسب، بی‌توجهی به بحث استعدادیابی و قهرمان‌پروری خواستار برگزاری چنین المپیادهایی در راستای استعدادیابی و ارتقای توانمندی ورزشکاران شدند .
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی نیز از تجهیز و مدرن‌سازی امکانات پایگاه قهرمانی ورزش در استان خبر داد اظهار کرد: با هزینه 300 میلیون تومانی این پایگاه قهرمانی در هفته آینده برای استفاده ورزشکاران آماده بهره‌برداری خواهد شد.
مژگان سلطانی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان نیز به میزبانی المپیاد ورزشی برتر در 6 رشته بانوان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه روسای هیئت‌های ورزشی به ورزش بانوان شاهد درخشش ورزشکارانمان در این رویداد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.