مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل دو کشور آذربایجان و ترکیه را مقاصد اصلی توسعه گردشگری این استان برشمرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نادر فلاحی در خصوص رونق گردشگری خارجی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی کشور جمهوری آذربایجان مقصد اصلی توسعه گردشگری خارجی اردبیل است.
وی ادامه داد: بعد از آذربایجان، ترکیه مقصد بعدی رونق گردشگری خارجی است و در عین حال استان اردبیل پذیرای گردشگران از تمامی کشورهای دوست و همسایه است.
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: این استان در مرز شمال غرب کشور واقع شده و یکی از دروازه های ورود مسافران خارجی به کشور است.
وی افزود: سالانه میلیون ها مسافر خارجی به ویژه اتباع آذری از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل می شوند و از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این استان بازدید می کنند.
فلاحی تاکید کرد: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان در سطح برون مرزی برنامه هایی در دست اجرا است و از جمله برگزاری رویدادهای فرهنگی در سطح بین المللی می تواند در تحقق این مهم موثر باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در سفر مسئولان استان به کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز توانمندی های این استان تشریح می شود که به عنوان مثال در سفر اخیر استاندار محترم به استانبول به این مهم تاکید شد.
وی  تاکید کرد: علاوه بر این فرصت مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم شده و از ایده های نو در این زمینه استقبال می شود.فلاحی ادامه داد: در راستای پذیرایی و اقامت از گردشگران خارجی نیز تاسیسات گردشگری در شهرهای مختلف تقویت شده است.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.