محمد پور قلی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برای مهارت آموزی در محیط واقعی کار شهرستان بیله سوارعنوان کرد: از این تعداد 13هزار نفر در مراکز ثابت فنی و حرفه ای و 12هزار نفر نیز در مراکز غیر دولتی و آموزشگاه های آزاد و غیر انتفاعی تحت پوشش آموزشی قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت:سهمیه شهرستان بیله سوار در این طرح 79نفر از 200 هزار نفر در کل استان اردبیل می باشد ولی به تناسب می تواند براساس تقاضای مهارت آموزان افزایش یابد.
او با بیان اینکه در سال های اخیر با افزایش جمعیت دانشجویی در کشور رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه و مناطق توسعه نیافته است، اظهار داشت : گسترش مهارت در بین جامعه و تربیت نیروهای ماهر می تواند فرصت های شغلی زیادی ایجاد کند و در نتیجه به بهبود اقتصاد کشور منجر شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار اشاره کرد و عنوان کرد: این طرح تکمیل یافته طرح استاد شاگردی است و هماهنگی برای اجرای این طرح در تمامی کارگروه های اشتغال شهرستان های استان به تصویب رسیده است.
او اضافه کرد: تفاوت این طرح با طرح هایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می شود و همه کسانی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند تضمین بکارگیری در همان شغل را دارند.
پورقلی عنوان کرد: پارسال مبلغ هفت میلیارد و 350 میلیون ریال برای ارتقاء 25 کارگاه در استان و شهرستانها هزینه شده است و سطح ارتقاء آنها از77 درصد به 95درصد افزایش یافته استف همچنین هشت میلیارد و 950 میلیون ریال نیز برای تعمیر و نگهداری کارگاهها در استان هزینه شده است.
اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون 25 مرکز ثابت فنی و حرفه ای با 168کارگاه ثابت و 257 کارگاه سیار در امر مهارت آموزی فعالیت می کند.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.