معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: نباید در این موقعیت حساس در انتقال مواریث و سرمایه‌های دوران دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان کوتاهی کرده و قصور داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در همایش نکوداشت رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: دوران دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است آمیخته و عجین شده به طوری که رزمندگان ما با لبیک به امام شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شده و با شجاعت و اخلاص صحنه‌های ماندگاری را خلق کردند.
وی خاطرنشان کرد: نباید این سرمایه‌ها و گنجینه‌های معنوی جامعه ما اعم از رزمندگان و ایثارگران مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرند بلکه باید این انسان‌های فداکار را برای نسل امروز و آینده معرفی کنیم تا با الگو قرار دادن آنها نسل انقلابی ما مدافع کشور و در مسیر خط ولایت حرکت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: نباید اجازه دهیم تا دشمنان از خلا این انتقال سرمایه‌های معنوی به نفع خود بهره‌‌برداری کنند و بخواهند بین نسل گذشته و امروز فاصله بیندازند در حالی که باید با وفاق و همدلی در مسیری حرکت کنیم تا نسل‌های آینده به وجود شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ما ببالند.
نواداد با قدردانی از شروع نهضت تهیه و تدوین تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار تصریح کرد: ضرورت دارد همه این گنجینه‌ها را به شکل مکتوب گردآوری کنیم تا نسل آینده و تاریخ این کشور به وجود فرزندان رشید این مرز و بوم به خود ببالند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این مراسم با انتقاد از بی‌توجهی و زندگی غریبانه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار کرد: استان اردبیل با تقدیم 3 هزار و 400 شهید و 34 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس و در قالب لشگر عاشورا مجاهدتی بی‌نظیر از خود به یادگار گذاشت که ضرورت دارد ابعاد این ایثارگری‌ها با قلم رسا و تهیه آثار تصویری به شکل ماندگار حفظ شود.
سردار جلیل بابازاده خاطرنشان کرد: شهدا و قهرمانان این ملت هر چند مظلومانه به شهادت رسیدند اما ضرورت دارد در حفظ و صیانت از آثار این شهدا و ایثارگران مجموعه‌های فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار گیرند که متاسفانه به دلیل برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها این نیروهای مخلص و فداکار یکی پس از دیگری در کنج عزلت و غربت جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما موضوع نفوذ دشمن را جدی نگرفتیم و امروز این نفوذ در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمایان است، افزود: معلوم نیست به چه دلیلی می‌خواهند عقبه‌های ارزشی این نظام را که رزمندگان، ایثارگران و نیروهای ارزشی انقلاب است به نوعی حذف کرده و کنار بگذارند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس به شرایط حساس کشور و ضرورت حفظ وحدت و همدلی اشاره کرد و گفت: نسل جوان ما در حالی که تا 80 درصد دوران پیروزی انقلاب را درک نکرده و تا 51 درصد دوران دفاع مقدس را به یاد ندارند امروز باید یک فضای عاطفی و عقلانی بین نسل امروز و گذشته برقرار شود که روش درست این ارتباط‌گیری بسیار مهم و خطیر به نظر می‌رسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.