به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اردبیل افزود: تسهیلات ارزان قیمت با همکاری موسسات خصوصی واسطه به زنان روستایی اعطا شده و 69 روستا در این استان زیرپوشش قرار گرفته است.
وی گفت: 2 هزار و 889 نفر از زنان در استان از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شدند که 2 هزار و 804 نفر روستایی بوده و از این تعداد نیز هزار و 46 نفر از آن برای ایجاد اشتغال و بقیه برای خرید لوازم اساسی زندگی استفاده کرده اند.
محمدلو ادامه دا : مجموع تسهیلات اعطایی 46 میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد که به صورت 100 درصد هم بازپرداخت شده است.
او چرم دوزی ، آرایشگری ، قالیبافی ، پرورش مرغ محلی ، زنبورداری ، باغداری ، نانوایی و احداث گلخانه را از جمله زمینه های شغلی ایجاد شده برای زنان روستایی ذکر کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین در زمینه آسیب های اجتماعی در استان گفت: بیشترین میزان طلاق بر اساس تحقیقات انجام گرفته در پنج سال اول زندگی رخ می دهد که این مشکل می تواند با ارائه آموزش هایی به زوجین در آغاز زندگی مشترک کاهش یابد.
علی نواداد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه بر همکاری تمام دستگاه های اجرایی برای آموزش زوج ها و جلوگیری از طلاق تاکید کرد.
به گفته وی ، برخی از دستگاه های اجرایی توجه به این امر مهم را به تاخیر انداخته اند و انتظار می رود برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق این مقوله مهم در سرلوحه توجه همه مسئولان قرار بگیرد.
وی با اشاره به انجام پژوهش های مربوط به آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها ادامه داد: کاربردی کردن تحقیقات انجام گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی و بویژه طلاق می تواند در روند ارائه آموزش زندگی مشترک و کاهش میزان طلاق موثر باشد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.