نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزاداری حسینی نمود و مصداق روشن از برائت امت اسلامی از یزید زمان و مستکبران روزگار است که این خود اذعان به رهبریت صالح در جامعه است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در هفدهمین آئین استقبال از محرم در اردبیل اظهار کرد: سیره و سلوک امام حسین(ع) مختص به یک مقطع تاریخی و یا واقعه زودگذر نیست بلکه آن حضرت با قیام تاریخی خود راه روشن را برای امت اسلامی نشان داد که هرگز نباید زیر بیرق ظلم و ستم برویم.
وی با بیان اینکه یزیدیان امروز ظالم‌تر و بسیار مکارتر از روزگار یزید و معاویه هستند، خاطرنشان کرد: امروز رمز موفقیت امت اسلامی در برابر تفکر فاسدان و ظالمان ایستادگی و مبارزه با تمام وجود است چرا که در طول تاریخ پیام امت اسلامی مبارزه با هرگونه ظلم و تعدی بوده است.
امام جمعه اردبیل به برخی عبرت‌های عاشورا اشاره کرد و افزود: مهمترین عبرت و پیام عاشورا توجه به رهبریت صالح و دور شدن از ظالمان و ستمگرانی است که هرگز نمی‌خواهند حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.
عاملی دیگر عبرت و پیام عاشورا را متوجه کردن امت اسلامی به حقیقت معرفت دینی و انسانی خواند و گفت: امروز عزاداران حسینی باید راه و مرام آن حضرت را به معنای واقعی الگوی خود قرار دهند و به دور از بدعت‌ها و وهن‌انگیزترین رفتارها سعی کنند ناب‌ترین آداب و رسوم عزاداری امام حسین(ع) را در اوج معرفت نشان دهند.
وی دور شدن از رقابت و تفاخر در بین دسته‌جات عزاداری و پرهیز از برخی آفت‌ها و بدعت‌های عزاداری را یادآور شد و بیان کرد: باید مجالس عزاداری ما آمیخته به کلام الهی، وعظ و خطابه و عزاداری‌های سنتی همراه با اشک و حزن و اندوهی باشد تا مبادا دشمنان بخواهند از این مجالس ما در راستای تخریب و تضعیف اندیشه حسینی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فکر و اندیشه امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است و امام حسین(ع) سفینه‌النجاه و مصباح‌الهدی است، خاطرنشان کرد: در حالی که جامعه بشری رو به گمراهی و قهقرا حرکت می‌کند این فکر و اندیشه حسینی است که بشریت را از این مهلکه نجات خواهد داد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.